ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وب سایت جهان نیوز نوشت:



در پی دستگیری‌های گسترده سال ۸۹ افراد مرتبط با جریان انحرافی دولت دهم یکی از اشخاصی که چندی پیش دستگیر شد علی یعقوبی رئیس فرقه انحرافی حکومت حقه است که ارتباط نزدیکی با اسفندیار رحیم مشایی نیز دارد. علی یعقوبی قطب معنوی یکی از این جریان‌های انحرافی است که در اواخر دهه هفتاد شمسی شکل‌گرفته و هنوز هم کم‌وبیش به حیات خود ادامه می‌دهد. وی در تاریخ ۱۳۴۴ هجری شمسی در تهران متولدشده و تحصیلات خود را تا سطح دیپلم در این شهر ادامه داده و در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل می‌شود لیکن به دلیل مشکلاتی که برای وی پیش می‌آید از دانشگاه اخراج می‌شود.
 
پدر نامبرده آقای «زین‌العابدین یعقوبی» در سال ۶۱ توسط عوامل گروهک منافقین ترور می‌شود. پدر وی به همراه دکتر ولایتی و دکتر پرورش از اعضای انجمن حجتیه بوده است. او همچنین شوهر خواهر مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه اسبق است.
 
یعقوبی پس از ورود به عرصه اجتماع و حضور در دانشگاه فعالیت‌های انحرافی خود را آغاز می‌کند. پس ‌از آنکه جلسات وی با اقبال نسبتاً خوبی روبرو می‌شود نامبرده فعالیت‌های خود را به‌صورت سخنرانی هفتگی ادامه داده و حدود هفت‌صد تا هزار نفر نیز از جوانان، فعالان برخی نهادها و ارگان‌های مختلف در جلسات وی حضور می‌یافتند. حاصل سخنرانی‌های یعقوبی در این مدت بعدها به‌صورت جزواتی با عنوان نظام عالم (۸۵ جزوه) و نظام بشر (۴۴ جزوه) و به‌سوی ظهور (۲۰ جزوه) و همچنین کتابی با عنوان چهل شب با کاروان حسینی (حدوداً پانصد صفحه) انتشار یافت.

وی همچنین مطالب خود را از طریق سایت به سوی ظهور در اختیار مخاطبین خود- البته با عناوینی مستعار نظیر آشپز کاروان- قرار داده است. وی در غالب سخنرانی‌های خود ادعا می‌کند مطالبی که بیان می‌کند در تاریخ هزار و چهارصدساله اسلام گفته نشده و این سخنان حتی برای علمای شیعه نیز تازگی داشته و آنان از آوردن مثل آن و یا تکمیل آن عاجز هستند. علی یعقوبی معتقد است در حال حاضر امام زمان (عج) حضور دارند و همچنین بر ولایت مقام معظم رهبری معتقد است و اعتقاد دارد سایه مقام معظم رهبری تا زمان ظهور حضرت حجت مستدام است. هیچ مرجع تقلیدی را نایب امام زمان (عج) نمی‌داند و خودش را نایب بر حق حضرت حجت می‌داند.

یعقوبی خود را مرتبط با عالم غیب می‌داند. وی درباره رهبر انقلاب می‌گوید: «آقا را به خاطر آن جنبه و معنای دوم قبول دارم چون تاییدات را از ورای عالم ارواح در مورد ایشان می‌بینم. خداوند ما را تا حدی با این مقوله‌ها و این جنسیت‌ها آشنا کرده است تا نگاه می‌کنیم فوری مشخص می‌شود که این جنس، عادی نیست. به محبت الهی روز و شب آن را سیاه کرده‌ایم. وظیفه‌ای روی دوشمان است و خداوند ما را از مسیری برده و این‌ها را عطا کرده و ما هم سعی می‌کنیم که این‌ها را از دشمنان اهل‌بیت دریغ نکنیم و شاد هستیم و کیف هم می‌کنیم…۱۴ من باید آن زمانی شیعیان دچار فتنه می‌شوند برای شیعیان پناهگاه باشم هنوز نشده‌ام هنوز خیلی کم دارم می‌بینم خداوند دیگر نمی‌خواهد در فتنه‌ها توقف بدهد لذا با تمام آرامی که داشتم آهسته‌آهسته دارد اضطراب در وجودم می‌آید.»


 
یعقوبی که اساس فقه و فقاهت را در پاسخگویی به سؤالات جدید ناکارآمد می‌داند، به اینجا می‌رسد که حکومت باید ادامه پیدا کند ولی توسط واجدان نعمات خاصه و این‌گونه است که یعقوبی زمینه را برای ولایت مدعیانی چون خودش آماده می‌کند: «در ماجرای سال ۷۸ در غائله کوی دانشگاه بلنت اجویت نخست‌وزیر ترکیه به رهبر معظم انقلاب جسارت کرد و ما که به محبت الهی در آن زمان در موقعیت ملکوتی، کلام یکی از دوستان را نقل کردیم و از خدا خواستیم که: خدایا این‌ها را تنبیهشان کن. بلافاصله آن خواسته مستجاب شد و دو سه روز بعد به‌صورت زلزله بزرگی در ترکیه واقع شد… در ماجرای مرگ اسحاق رابین هم همین‌طور بود. در ماجرای انتفاضه دوم هم همین‌طور بود. زمانی که از خدا خواستیم که مردم فلسطین برای بار دوم قیام کنند.»

برای خواندن کامل این مطلب اینجا کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">