ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رسانه های ترکیه دو تصویر قابل تامل از میدان تقسیم استانبول در حمایت پلیس دولت این کشور از ˈمعارضان سوریˈ و ظلم و سرکوب ˈمعترضان ترکیه ایˈ توسط پلیس در میدان تقسیم منتشر کردند.



به گزارش ایرنا، در تظاهرات های ضد دولتی شنبه گذشته در میدان تقسیم استانبول پلیس با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش به مقابله با صدها تظاهرکننده پرداخت که شمار زیادی از معترضان مصدوم و بازداشت شدند.

روز یکشنبه نیز شماری از معارضان سوری خارج نشین در میدان تقسیم استانبول تحت حمایت و پشتیبانی پلیس این منطقه در میدان تقسیم علیه دولت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه تظاهرات کردند.

تصویر هر دو صحنه در برخی از رسانه های مخالف دولت ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه بگونه ای که در ذهن ها باقی خواهد ماند منتشر شده است .

در یکی از این تصاویر ˈاونال آلتون ارˈ رییس پلیس استانبول دو نوجوان معترض را دستگیر کرده است و در تصویر دیگر معارضان خارج نشین در قبال دریافت پول از افراد ناشناس تظاهرات می کنند که پلیس مداخله ای انجام نمی دهد.





روزنامه جمهوریت با انتشار هر دو تصویر در کنار یکدیگر این خبر را تحت عنوان ˈ ظلم به هموطن خود و مهر و محبت به معارضان سوریˈ از سیاست های دولت و خشونت پلیس ترکیه علیه معترضان انتقاد کرد.

پایگاه خبری ˈاودا تی ویˈ نیز در گزارشی در همین مورد نوشت شماری از معارضان خارج نشین سوری در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در میدان تقسیم تظاهرات کردند.

ˈ اودا تی ویˈ با تاکید بر اینکه پلیس در تظاهرات این افراد که پرچم ارتش به اصطلاح آزاد سوریه را حمل می کردند ، مداخله نکرد ، افزود: در پایان این تظاهرات فردی به شرکت کنندگان در این تظاهرات فرمایشی پول داد.

شهربانی استانبول شنبه گذشته با به کار گیری 25 هزار مامور پلیس و 50 ماشین آب پاش در سطح استانبول مانع از برگزاری مراسم یادبود سالگرد حادثه پارک گزی شد و در آنکارا نیز تظاهرکنندگان با توسل پلیس به گاز اشک آور متفرق شدند.

در سالروز آغاز اعتراض های مربوط به پارک گزی استانبول از مردم دعوت شده بود تا در چندین شهر ترکیه تظاهرات به پا کنند.

اردوغان نخست وزیر ترکیه روز شنبه در جمع هواداران خود در استانبول گفت، هر کس که ممنوعیت تظاهرات در میدان تقسیم را نادیده بگیرد با برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد.

تابستان گذشته تظاهراتی در اعتراض به قطع درختان پارک گزی در میدان تقسیم استانبول شکل گرفته بود که در عرض مدت کوتاهی تبدیل به اعتراضاتی فراگیر و ضد دولتی در سطح کشور شد.

در تظاهرات سال گذشته در چندین شهر ترکیه نیروهای امنیتی با خشونت با تظاهرکنندگان مقابله کردندو 8 نفر کشته و هزاران تن زخمی شدند.


۹۳/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">