ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

واکنش ترکیه به انتخاب رئیس جمهور جدید اوکراین

سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای از انتخاب پترو پروشنکو به ریاست جمهوری اوکراین استقبال کرد.



به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، وزارت امور خارجه ترکیه با ابراز خشنودی از مشارکت گسترده مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، انتخاب رئیس جمهور جدید اوکراین را فرصتی برای پایان دادن به بحران این کشور با مشارکت همه جناح ها دانست.
وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه شمار زیادی از ناظران از سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف از جمله ترکیه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین نظارت کردند ، تاکید کرد ، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که منجر به انتخاب پترو پروشنکو به ریاست جمهوری این کشور شد ، به صورت آزاد و عادلانه و بر اساس معیارهای دموکراتیک بین المللی برگزار شده است.
وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد ، ترکیه امیدوار است بحران سیاسی اوکراین از راه گفتگو حل شود و با برقراری ثبات در این کشور ، اوکراین در مسیر دستیابی به توسعه اقتصادی و رفاه گام بردارد.

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه به همکاری نزدیک با اوکراین ادامه خواهد داد ، تاکید کرد ، ترکیه امیدوار است مسئله کریمه که 300 هزار تاتار در آن زندگی می کنند نیز در چارچوب تمامیت ارضی اوکراین ،معیارهای دموکراتیک و موازین حقوقی بین المللی از راه های دیپلماتیک حل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">