ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مشاور جنجالی اردوغان اخراج شد

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: مشاور جنجالی اردوغان که اخیرا یک معترض ضد دولتی را به باد کتک گرفته بود، اخراج شد.

http://image.cdn.haber7.com/haber/haber7/photos/34sukunetimi_muhafaza_edemedim_uzgunum3414001764080_h1158345.jpg


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوسف یرکل، یکی از مشاوران رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه پس از اعتراضات مردمی علیه حادثه خونبار معدن سوما با 301 کشته، یکی از معترضان را کتک زد که فیلم اقدام وی به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد.

اقدام وی برای دولت اردوغان که خود با چالش‌های بیشماری مواجه است به سرعت در سراسر جهان خبرساز شد و دردسر تازه‌ای برای وی رقم زد.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که این فرد روی زمین افتاده و دو نیروی امنیتی وی را نگه داشته‌اند و در همان هنگام این مشاور اردوغان به وی لگد می‌زند. اقدام وی با واکنش شدید مردم ترکیه روبرو شد که از سیاست‌های اردوغان در مواجه با حادثه معدن انتقاد می‌کردند.

یرکل با وجود اینکه به دلیل آنچه پیش آمده عذرخواهی کرده بود، اما اوایل هفته گذشته به دستور اردوغان اخراج شد، اما دیروز (شنبه) خبر برکناری وی اعلام شده است.

یک منبع آگاه اعلام کرد: یوسف یرکل عذرخواهی کرد اما برای این کار بسیار دیر بود. در پایان گفتگو در این باره، اردوغان شخصا وی را اخراج کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">