ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

52 سال زندانی برای دو روزنامه نگار ترکیه

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ

ترکیه آنلاین: دادستانی ترکیه برای مدیر تحریریه و مقاله نویس روزنامهˈ طرفˈ چاپ استانبول درخواست 26 تا 52 سال حبس کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری حریت ، روزنامه طرف در سال گذشته میلادی مقاله ای تحت عنوان ˈ شورای امنیت ملی ترکیه در سال 2004 تصمیم گرفت به کار فتح الله گولن پایان دهدˈ به قلم ˈمحمد بارانسوˈ را منتشر کرد.




انتشار این مقاله موجب فاش شدن درگیریهای پشت پرده میان دولت آنکارا و ˈفتح الله گولنˈ مخالف آمریکانشین دولت آنکارا که به مدت ده سال یار همدیگر بودند؛ شد و تشدید این درگیریها موجب گردید که دادستان علیه نویسنده این مقاله و ˈمراد شوکی چوپانˈ مدیر تحریریه روزنامه طرف اقامه دعوی کند.

دادستانی ترکیه در ادعانامه خود ، آنان را به افشای اسناد مرتبط با امنیت ملی ترکیه و افشای اسناد فعالیت های سازمان اطلاعات این کشور متهم کرد و خواستار 26 تا 52 سال مجازات زندان برای هر یک از متهمان شد.

آذرماه گذشته جماعت نور به رهبری فتح الله گولن که از ده سال پیش مقیم آمریکا است با دولت اردوغان دچار اختلاف شدید شد و فایلهای صوتی در مورد ارتشا و فساد مالی در دستگاههای دولتی منتشر شد که موجب استعفای چهار وزیر دولت و بازداشت و محاکمه شماری از بازرگانان نزدیک به دولت آنکارا شد.

دولت اردوغان و جماعت گولن در ده سال اول دوران قدرت دولت اردوغان با یکدیگر همکاری نزدیک داشتند که در دو سال گذشته رو به تیرگی و خصومت نهاد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">