ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

شبکه‌ TRT ترکیه چهار زبانه می‌شود

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: سازمان رادیو و تلویزیون ملی ترکیه، پس از راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان و کرد زبان، آماده پخش کانال تلویزیونی انگلیسی زبان می‌شود.


برنامه های این کانال متفاوت از دیگر نهادهای انتشاراتی مانند بی بی سی، سی ان ان و الجزیره با دیدگاهی مختص به ترکیه پخش خواهد شد.

تدارکات برای آغاز پخش کانال انگلیسی زبان سازمان رادیو ـ تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی با تمامی سرعت ادامه دارد.
از طریق این کانال تمامی وقایع مهم در یک منطقه جغرافیایی وسیع از ترکیه گرفته تا قاره افریقا، آسیای جنوب شرقی و میانی ، جمهوری های ترک زبان و کشورهایی آمریکایی و اروپایی در قالب خبر به اطلاع افکار عمومی جهان رسانده خواهد شد.
برنامه های این کانال با طلوع خورشید آغاز شده و با غروب خورشید نیز پایان خواهد یافت.
برنامه های این کانال متفاوت از دیگر نهادهای انتشاراتی مانند بی بی سی، سی ان ان و الجزیره با دیدگاهی مختص به ترکیه پخش خواهد شد.
تی آر تی انگلیسی که تبدیل به یکی از قوی ترین و موثق ترین منابع خبری در عرصه بین المللی در مدت زمان کوتاهی را مورد هدف قرار داده ، بدین ترتیب حاکمیت منابع خبری اروپایی و آمریکایی در این عرصه را تغییر خواهد داد.
سازمان رادیو ـ تلویزیون دولتی ترکیه با این آغاز فعالیت این کانال تلوزیونی جدید شناسایی فرهنگ ترک در یک منطقه جغرافیایی وسیع را تامین خواهد کرد.


هم اکنون تلویزیون ترکیه با سه زبان برنامه‌های خود را پخش می‌کند. شبکه TRT الترکیه به زبان عربی، شبکه TRT6 به زبان کردی و سایر شبکه‌های TRT به زبان ترکی برنامه پخش می‌کنند.

۹۳/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">