ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مقایسه رتبه ایران و ترکیه در صنعت حمل و نقل هوایی

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 27 کشور در منطقه وجود دارد گفت:صنعت حمل و نقل هوایی کشور در بین 12 کشور اطراف ایران در منطقه دارای رتبه 11 است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علی محمد نوریان روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین همایش حمل و نقل هوایی ایران ، آسیب شناسی و چالش ها در دانشگاه تهران به وضعیت حمل و نقل هوایی کشور اشاره کرد و گفت: ایران همزمان با دبی در سال 1345 فعالیت فرودگاهی خود را آغاز کرد و اکنون فرودگاه دبی بین 20 فرودگاه برتر دنیا مقام دهم را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت:فرودگاه استانبول در ترکیه نیز دارای رتبه دهم است و بر اساس برنامه ای که فرودگاه های دبی و استانبول برای خود تعریف کرده اند، باید تا سال 2016 فرودگاه استانبول به مقام سوم و دبی به مقام چهارم در دنیا دست یابند.

وی همچنین به وضعیت جابجایی بار در بخش هوایی اشاره کرد و گفت:فرودگاه دبی رتبه اول، دوحه قطر رتبه دوم ، استانبول رتبه سوم و ایران دارای رتبه 11 است.

نوریان ادامه داد:مسئولان فرودگاه دبی برای اینکه 26 میلیون مسافر سالانه خود را به 90 میلیون ارتقا دهند، 8/7 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند، همچنین فرودگاه استانبول برای رساندن 5/44 میلیون مسافر به 150 میلیون مسافر، 7 میلیون یورو اعتبار هزینه نیاز دارد.

به گفته وی، قطر برای شهر فرودگاهی خود 5/15 میلیارد دلار هزینه کرده و ایران برای اینکه 6 میلیون مسافر فرودگاه امام خمینی را به 20 میلیون مسافر ارتقا دهد به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته نوریان، در 50 سال گذشته فقط حدود 500 میلیون دلار برای بخش حمل و نقل هوایی کشور هزینه شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">