ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وداع ترکیه با بنزین ارزان

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: مهلت دو ماهه تعیین سقف قیمتی برای سوخت در ترکیه فردا به پایان می رسد و پیش بینی می شود نوسانات قیمت سوخت در این کشور افزایش یابد و موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی در این کشور تشکیل شود.



به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از حریت، مقامات تنظیم بازار انرژی ترکیه دو ماه پیش، زمانی 2 ماهه را برای فروش سوخت بر اساس سقف قیمتی تعیین شده در این کشور ارائه داده بودند که این زمان فردا به پایان خواهد رسید و سقف تعیین شده توسط این مقامات نیز اعتبار خود را از دست می دهد.

با توجه به انقضای سقف قیمتی ارائه شده و نوسانات قیمت نفت در بازار جهانی در پی بحران های کنونی نظیر بحران اوکراین، پیش بینی می شود قیمت سوخت در ترکیه نوسانات بالایی را پس از اتمام این زمان تجربه کند و همین امر نرخ خدمات و تولیدات این کشور را نیز دستخوش تغییر کند.

تا کنون و با تعیین سقف حداکثری قیمت سوخت در ترکیه، نرخ خدمات و بطور کلی قیمت ها در ترکیه با ثبات نسبی همراه بوده است که در صورت لغو سقف قیمت سوخت، ثبات قیمتی در این کشور نیز با تزلزل روبرو خواهد شد و بر اساس شرایط کنونی جامعه ترکیه همین امر نیز می تواند به یکی معضلات دولت این کشور و محور جدید اعتراصات ضد دولتی در این کشور تبدیل شود.


هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه 4.5 لیره ( 7000 تومان) و گازوئیل 4.2 لیره ( 6500 تومان) است

۹۳/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">