ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ورود 13 میلیارد دلار مشکوک به بازار ترکیه

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: حزب ˈجمهوری خواه خلقˈ بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور ادعا کرد که در طول یک سال گذشته 13 میلیارد دلار که منبع آن مشخص نیست ، وارد بازار این کشور شده است.


به گزارش ایرنا ،ˈفائق اوزترکˈ معاون کمیته سیاست اقتصادی حزب جمهوریخواه خلق در گزارشی به بررسی رخدادهای اقتصادی یک سال گذشته ترکیه پرداخت و با بررسی آمار و ارقام اقتصادی موجود اعلام کرد که در طول یکسال گذشته 12.7 میلیارد دلار که منبع آن نامشخص بوده ، وارد بازار ترکیه شده است.

این گزارش با اشاره به اهمیت تجارت طلا برای ترکیه می افزاید: تجارت طلا که در سال 2012 میلادی به علت پرداخت بهای گاز وارداتی ترکیه به ایران با طلا به بالاترین حد خود رسیده بود و در سال 2013 به وضعیت معمولی بازگشت ، در سه ماه نخست سال جاری با افزایش صادرات طلا به سوییس ، دوباره افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش،در ماه مارس سال جاری میلادی نیز میزان خروج سرمایه خارجی از ترکیه افزایش یافته و تنها در ماه مارس 523 میلیون دلار سرمایه خارجی از ترکیه خارج شده است.

میزان ورود سرمایه خارجی به ترکیه که در سه ماه نخست سال 2013 میلادی به 7.3 میلیارد دلار بالغ شد ، در سه ماه نخست سال جاری به 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

۹۳/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">