ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: این معدنچی ترک که مرگ خود را در معدن ذغال سنگ به چشم دیده بود، برای اینکه برانکارد کثیف نشود خواست تا چکمه هایش را درآورد.


پس از وقوع انفجار در معدن ذغال سنگ در سوما و کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن در این انفجار، رفتار و گفتار یک معدنچی ترک، قلوب ملت ترکیه را مملو از عشق و احترام نمود و اشکش را جاری ساخت.

مراد یالچین، معدنچی گمنام ترک، پس ازساعتها گرفتار شدن در معدن ذعال سنگ سوما و مشاهده مرگ دهها تن از همکارانش، در حالیکه چشم در چشم مرگ دوخته بود، از مرگ حتمی نجات یافت و توسط امدادگران به آمبولانس منتقل شد.

وقتی خانم پرستار خواست تا او را بر برانکارد درون آمبولانس بخواباند مراد با صدایی امیخته با شرم و حیا گفت: ایا اجازه می دهید چکمه هایم را دربیاورم؟ مبادا برانکارد کثیف شود!

رفتار و گفتار مراد که در پخش زنده یکی از کانالهای تلویزیونی در برابر دیدگان بینندگان قرار گرفت سراسر ترکیه را تحت تاثیر خود قرار داد.

این سخنان، جملات کسی بود که فرشته حیاتش تنها دقایقی قبل بر ملکه مماتش سبقت گرفته بود.

مراد بعدا در خصوص علت این رفتار خود به خبرنگار سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه چنین توضیح داد:ما معدنچیان در میان گل و لای بودیم. با خود گفتم که این برانکارد برای معدنچی دیگری که نجات داده خواهد شد باید تمیز بماند. ضمن اینکه نظافت از ایمان است و من هم به شکر خدا مسلمان هستم. از طرفی دیگر نخواستم تا به اموال دولت و ملت ضرر وارد کنم. امدادگران بخاطر ما شب و روز در تلاش می کنند. نخواستم بیشتر خسته شان کنم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">