ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ادعای عجیب و غریب خبرگزاری تسنیم درباره معدن ترکیه

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: صبح امروز خبرگزاری تسنیم نوشت:  برخی منابع اعلام کردند حدود ۱۰۰ شهروند سوری که در معدن حادثه دیده "سوما" کار می‌کردند، جسدهایشان زیر آوارها دفن شده‌اند و مقامات ترکیه حضور آنها را اعلام نکرده است.


"علی تیزل" خبرنگار تلویزیون "خبر ترک" فاش کرده است که حدود 100 شهروند سوری که به صورت غیر قانونی در معدن حادثه دیده سوما کار می‌کردند، زیر آوارهای این معدن مدفون شده‌اند. در حالی که تیم‌های نجات در ترکیه فقط اجساد کارگران ترک را بیرون می‌کشند و کارگران سوری را در پایین نگه داشته‌اند.

به گفته وی، تیم‌های نجات اجساد سوری‌ها را به آب‌های زغال سنگ می‌اندازند تا هرگونه اثری از وجود آنها را از بین ببرند.

براساس این گزارش، دولت ترکیه با مشارکت تیم‌های امداد کشورهای اروپایی در عملیات نجات مخالفت کرده است.

این خبرنگار این خبر را در شبکه تلویزیونی "خبر ترک" منتشر نکرده بلکه اقدام به انتشار آن در صفحه شخصی خود در "توییتر" کرده است.

منابع دیگری نیز شمار سوری‌هایی را که در این معدن کار می‌کردند، 450 تن اعلام کردند که در این میان برخی از این کارگرها به صورت غیر قانونی کار می‌کردند.

در جریان انفجار معدن زغال سنگ در منطقه سومای ترکیه، تاکنون 301  تن جان باخته و دستکم 88 تن دیگر از کارگران این معدن مجروح شدند.


توضیحات ترکیه آنلاین درباره این خبر؛ با توجه فراوانی و تکثر شبکه های خبری، روزنامه ها و وب سایت های ترکیه، سئوال اساسی این است که چطور ممکن است رسانه های پر شمار حزب CHP  (نظیر حریت، ملیت و . . . ) که مخالف اردوغان و از طرفداران بشار اسد هستند، و همچنین در طول سه روز گذشته در بطن حادثه معدن بوده اند، هیچ خبری در این باره منتشر نکنند و یک خبرنگار ناشناس از چنین مساله ای آگاه باشد.

نکته اینجاست که خبرگزاری تسنیم، چرا خبرش را از منابع رسمی و خبرگزاری ها و روزنامه های معتبر نقل نمی کند و به یک منبع کم اهمیت استناد می کند.

نکته دوم، این صد تبعه سوریه در غرب ترکیه چه می کنند و برای چه مردم سوما هیچ اسمی از آنان نبرده اند.
 با استناد به آمارهای خبرگزاری های داخلی، اکثر مردم آواره سوریه در استان حاتای (مرز سوریه و ترکیه) مستقر هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">