ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

واکنش مدیر معدن سوما به کشته شدن صدها معدنچی

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ˈ آکین چلیک ˈ مدیرعامل شرکت معدن ذغال سنگ ˈ سوما ˈ در غرب ترکیه در پی وقوع انفجار در این معدن و کشته شدن نزدیک به 300 معدنچی، هرگونه سهل آنگاری در بروز این فاجعه را انکار کرد.



به گزارش روز جمعه ایرنا، چلیک پس از سه روز از وقوع این حادثه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: من 20 سال است که در این کار اشتغال دارم و هیچگونه سهل انگاری در بروز این فاجعه صورت نگرفته است.

وی افزود: تمام امکانات ایمنی برای کارگران به هنگام اشتغال در معدن فراهم و تدابیر لازم برای ممانعت از بروز چنین حوادثی اندیشیده شده بود.

چلیک شمار کارگرانی که در این معدن به کار اشتغال داشتند را 787 نفر عنوان کرد و گفت: در پی وقوع این حادثه 363 نفر از کارگران موفق به فرار شدند که 122 نفر به هنگام فرار از معدن دچار جراحاتی شده که برای مداوا به بیمارستان های نزدیک منتقل شدند.

وی شمار کارگرانی را که هم اکنون در معدن گرفتار هستند، 18 نفر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت معدن ذغال سنگ سوما در خصوص چگونگی بروز این حادثه اظهارداشت: این حادثه در مدت سه تا پنج دقیقه رخ داد، گاز تمامی معدن را فرا گرفت و انفجار رخ داد.

ˈجلال الدین گورکان ˈ مدیر شرکت معدن ذغال سنگ سوما نیز استفاده از کودکان کار در این معدن را تکذیب کرد و گفت: فعالیت های این معدن به شرکت های دیگر واگذار نشده است و هیچ کارگر خارجی نیز در این معدن کار نمی کنند.

در پی وقوع انفجار در معدن ذغال سنگ سوما در استان مانیسا در غرب ترکیه نزدیک به 300 نفر کشته و 88 نفر زخمی شده اند.

۹۳/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">