ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه چند میلیون بیکار دارد؟

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۵۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نرخ بیکاری در ترکیه همسو با کاهش سرعت رشد اقتصادی در این کشور همچنان بسان 10 ماه گذشته دو رقمی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بیکاری که یکی از مهمترین مشکلات ساختاری و دغدغه های دولتها در ترکیه است در ماه فوریه سالجاری به 10.2 درصد رسید تا تعداد بیکاران این کشور به دو میلیون و 825 هزار نفر برسد.


نرخ رشد اقتصادی ترکیه در نتیجه تدابیر احتیاطی دولت آنکارا که از سال گذشته برای مهار رشد تقاضای داخلی به اجرا گذاشته شده، رو به کاهش است و پیش بینی می شود هدف چهار درصدی در برنامه میان مدت اقتصاد کلان ترکیه در سال جاری میلادی نیز تحقق نیافته و در حدود سه درصد بماند.

به گفته دیگر ترکیه اکنون با تضاد جدی در اقتصاد خود روبه روست. از طرفی قصد دارد با مهار تقاضای داخلی مانع از رشد بدهی ها و تعمیق شکاف در تراز حسابها شود و از سوی دیگر با مهار رشد اقتصادی با رشد بیکاری که می تواند تبعات اجتماعی در پی داشته باشد، روبه روست.

موسسه آمار دولتی ترکیه طبق تقویم اعلام داده های مربوط به تحولات اقتصادی این کشور، روز پنجشنبه نرخ بیکاری این کشور در ماه فوریه سال 2014 میلادی را اعلام کرد.

در ماه فوریه در حالیکه نرخ بیکاری عمومی به 10.2 درصد رسید، نرخ بیکاری در مردان 9.6 درصد و در بانوان 11.5 درصد محاسبه شده است.

در ماه فوریه در حالیکه نرخ بیکاری عمومی در ترکیه به 10.2 درصد رسید، نرخ بیکاری در بین جوانان که در واقع مهمترین و خطرناک ترین بخش از ساختار بیکاری در این کشور است، 17 درصد شد.

در ماه فوریه نرخ بیکاری ترکیه در بخش خارج از کشاورزی 12.1 درصد محاسبه شده که در میان مردان 10.9 درصد و در بانوان 15.5 درصد بوده است.

براساس گزارش موسسه آمار دولتی ترکیه جمعیت بالای 15 سال در این کشور در فوریه امسال بالغ بر 56 میلیون و 648 هزار نفر شد که 27 میلیون و 981 هزار نفر از آنان را مردان و 28 میلیون و 667 هزار تن را بانوان تشکیل می دهند.

از این تعداد 27 میلیون و 824 هزار نفر را نیروی کار تشکیل می دهد. 19 میلیون و 599 هزار تن از این رقم را بانوان و هشت میلیون و 225 هزار نفر را بانوان تشکیل داده اند.

براساس آمار ارائه شده 24 میلیون و 999 هزار نفر از کل نیروی کار ترکیه را شاغلین تشکیل می دهند که 17 میلیون و 717 هزار تن از آنان را مرد و هفت میلیون و 282 هزار تن از آنان زن می باشند.

در دوره منتهی به فوریه تعداد شاغلین در بخش کشاورزی پنج میلیون و 55 هزار نفر و در بخش غیر کشاورزی 19 میلیون و 944 هزار نفر است.

نسبت مشارکت در نیروی کار در ترکیه در ماه فوریه سالجاری میلادی 49.1 درصد شد و نسبت اشتغال در همین ماه 44.1 درصد می باشد. این نسبت ها به ترتیب در مردان 70 و 63.3 درصد و در بانوان 28.7 و 25.4 درصد شد.


۹۳/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">