ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

در ترکیه 3 روز عزای عمومی اعلام شد

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۲۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نهاد نخست وزیری ترکیه در پی فاجعه انفجار در معدن زغال سنگ در این کشور و افزایش شمار قربانیان این حادثه به بیش از 200 نفر، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که در پی وقوع این حادثه امروز (چهارشنبه) به منطقه ˈسوماˈ در استان ˈمانیسا ˈ در غرب ترکیه سفر کرده است، گفت: با گذشت هر ساعت متاسفانه امید به زنده ماندن کارگران گرفتار در معدن سوما کم می شود. با این وجود دولت با تمامی امکانات به نجات کارگران و بیرون آوردن کشته ها و زخمی ها از اعماق زمین تلاش می کند.

دولت آنکارا این کارگران را ˈشهید در حین انجام وظیفهˈ تلقی کرده و سه روز در ترکیه عزای عمومی اعلام کرد و پرچم ها در مراکز دولتی را به حالت نیمه افراشته در آورده است.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه که در پی انفجار در معدن ذغال سنگ در استان مانیسا در غرب این کشور ، برنامه سفر خود به آلبانی را به تعویق انداخته، قرار است امروز به محل حادثه سفر کند.

بر اثر انفجار معدن زغال سنگ در منطقه سوما در غرب ترکیه ، تاکنون 201 نفر کشته و بیش از 80 نفر دیگر مجروح شده اند.

برخی منابع از افزایش شمار کشته شدگان این حادثه در ساعات آینده خبر می دهند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">