ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

واکنش قبرس به رای دادگاه حقوق بشر اروپا علیه ترکیه

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دولت قبرس روز دوشنبه از تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا برای تعیین غرامت به قربانیان یونانی تبار حمله سال 1974 ترکیه به قبرس استقبال و اعلام کرد انتظار دارد آنکارا این تصمیم را به صورت کامل اجرا کند.


دادگاه حقوق بشر اروپا ترکیه را به پرداخت 30 میلیون یورو به خانواده 1456 ناپدید شده و 60 میلیون یورو به یونانی تبارهای گرفتار شده در شبه جزیره ای در شمال شرق قبرس محکوم کرد.
سخنگوی دولت قبرس در بیانیه ای اعلام کرد « قبرس رضایت مندی خود را از اشاره دادگاه به عمل نکردن ترکیه به تصمیم سال 2001 اعلام می کند .»

دادگاه حقوق بشر اروپا 13 سال قبل ترکیه را مسئول نقض گسترده حقوق بشر با مداخله نظامی در سال 1974 و تقسیم قبرس معرفی کرد.
قبرس سال 1971 زمانی که ترکیه در پی کودتای ملی گرایان افراطی بخش یونانی نشین با حمایت شورای نظامی حاکم بر آتن به شمال این جزیره حمله کرد، تقسیم شد.
شورای نظامی آتن قصد داشت قبرس را به خاک یونان ملحق کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیکوزیا، سخنگوی دولت قبرس افزود: « ما از 30 میلیون یورویی به عنوان غرامت معنوی به نزدیکان افراد ناپدید شده استقبال می کنیم. اما 60 میلیون یورو به عنوان غرامت معنوی افراد گرفتار شده هرگز نمی تواند ظلم ها و مشکلاتی را که آنها متحمل شده اند، جبران کند .»
وی تاکید کرد « دولت قبرس انتظار دارد دولت ترکیه فوری با اتخاذ تدابیر لازم برای پایان بهره برداری غیر قانونی و فروش املاک یونانی تبارها قبرس در مناطق اشغال شده و پرداخت غرامت تعیین شده از سوی دادگاه به این تصمیم عمل کند .»


۹۳/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">