ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

هزینه پیوند مغز استخوان در ترکیه و ایران چقدر است؟

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:  دکتر علی سروش رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در مراسم افتتاح اولین مرکز پیوند مغز استخوان غرب کشور (در کرمانشاه) با اشاره به صرف اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای راه اندازی این مرکز عنوان کرد: از این میزان 500 میلیون تومان اعتبار صرف فضای فیزیکی و تاسیسات مرکز شده و مابقی نیز صرف خرید تجهیزات شده است.


سروش با بیان اینکه پیوند مغز استخوان در حال حاضر برای درمان 40 نوع بیماری مورد استفاده قرار می گیرد اظهار کرد: اولین مورد پیوند مغز استخوان در سال 1367 در مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شریعتی تهران انجام شد و پس از آن چهار مرکز دیگر در سطح کشور راه اندازی شدند که ششمین مرکز نیز در کرمانشاه افتتاح شد.

رییس بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه هزینه پیوند مغز استخوان در کشورهای اروپایی و نیز در کشور ترکیه را بین 300 تا 400 هزار یورو اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که پیوند مغز استخوان در ایران با هزینه 40 تا 80 میلیون تومان انجام می شود و راه اندازی اینگونه مراکز می تواند صرف جویی ارزی مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیوند مغز استخوان تنها پیوندی است که نیاز به جراحی نداشته و به همین علت بسیار حساس و هزینه بر است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">