ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

روایت وزیر سابق اطلاعات از سفر میرحسین موسوی به ترکیه

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: حجت الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات امروز با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده و ناگفته هایی از ماجرای عزلش را بیان کرد.



خبرنگار فارس در بخشی از این گفتگو به اتفاقات سال 88 اشاره کرد و دلیل سفر میرحسین موسوی به ترکیه را از وزیر اطلاعات جویا شد.
مشروح این بخش از گفتگو به این شرح است:

خبرنگار فارس: بحثی که درباره عملکرد وزارت اطلاعات در سال ۸۸ مطرح است این است که چرا وزارت با وجود اشراف بر رفت و آمدهای مشکوک از لندن و سفرهای میرحسین موسوی به مالزی و ترکیه هیچ اقدام بازدارنده‌ای در این زمینه انجام نداد؟
 
مصلحی: من احساسم این نیست که آنها اقدام پیشگیرانه انجام نداده‌اند، البته ورود بنده به وزارت اطلاعات، دو ـ سه ماه بعد از انتخابات ۸۸ بود.
اما معتقدم اینطور نبود که وزارت به اطلاعات دسترسی پیدا نکرده باشد اما مسئولانی که باید احساس می‌کردند اتفاقی رخ خواهد داد، از این اطلاعات این برداشت را نداشته‌اند که اتفاقی به این بزرگی می‌افتد.

خبرنگار فارس: با توجه به اینکه میرحسین موسوی پیش از انتخابات بحث جمعیت توحید و تعاون را طرح کرد و سفرهایی را به ترکیه و مالزی داشت و «منشور زیست‌ مسلمانی» را نیز تدوین کرد،‌ ارزیابی‌تان از این اقدامات چه بود؟
 
مصلحی: اگر کنکاش کنیم ریشه فتنه شاید به اول انقلاب هم برسد لذا اگر فکر کنیم این فتنه یک امر جدید و نوظهوری بود، اشتباه است. آن جزوه‌ای که ما در ستاد قیطریه پیدا کردیم خیلی چیزها را روشن کرد و دیگر مخفی نیست که آنها از یک سال قبل پیش‌بینی همه چیز را کرده بودند که در انتخابات وضعیت در صورت پیروزی و عدم پیروزی و حتی نوع رفت و آمدها به چه شکل باشد.

*سرویس اطلاعاتی فرانسه برای امیرارجمند بعد بازگشت از تهران خانه اجاره کرد

نکته قابل توجه این است که اردشیر امیر ارجمند که در دفتر یکی از سران فتنه بوده وقتی به فرانسه بازمی‌گردد، سرویس فرانسه برای او خانه اجاره می‌کند و نکته مهم آنجاست که ما می‌دیدیم مجموعه آنها یک شبکه بیرونی و یک شبکه داخلی داشت که فکر می‌کردند ما آنها را رصد نمی‌کنیم چرا که در فضای مجازی و همه جا با اسم مستعار حضور داشتند و هر کاری برای اینکه کسی رد آنها را در فضای مجازی پیدا نکند انجام می‌دادند و شبکه خود را شکل داده و جلسه می‌گذاشتند اما برادران ما کاملا بر آنها مسلط بودند البته برخی اوقات آزمون و خطایی پیش‌ می‌رفتیم، مثلا اعلام می‌کردند امشب در یکی از خانه‌ها جمع می‌شویم. وقتی می‌رفتند در آنجا می‌دیدند ماشین‌ها هست اما آدم‌ها نیستند؛ در واقع همان شبکه‌ای که در داخل بود و با بیرون ارتباط داشت.

شبکه بیرونی طوری بود که افراد آن در فرانسه، انگلیس، آمریکا، اتریش و یا عربستان بودند و با یکدیگر ارتباط داشتند و در فضای مجازی طراحی کرده و درصدبندی می‌کردند که برای تصمیم‌گیری نهایی چند درصد برای شبکه بیرونی و چند درصد برای شبکه داخلی باشد و در نظردهی، اولویت را به تصمیمات شبکه داخلی می‌دادند. پشت همه آنها در این کشورهایی که نام بردم سرویس‌ها قرار داشتند بنابراین آیا می‌شود این را یک دعوای سیاسی نامید؟ گزارشی که مسئولان آمریکایی از عملکردشان به سنا دادند برای کسی مخفی نیست.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">