ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دولت آذربایجان: بجز ترکیه همسایه "نرمالی" نداریم!

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: معاون نخست‌ وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیته دولتی رسیدگی به امور آوارگان گفت: آمریکا و اروپا از ذخایر انرژی ما نفع می‌برند؛ پس چرا از برقراری عدالت در مشکل قره باغ حمایت نمی‌کنند؟!



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از آژانس خبری آذربایجان، علی حسنف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم‌چنین گفت: ما روابط عادی‌ای با روسیه و ایران داریم پس چرا آنها در مساله قره‌باغ از ما حمایت نمی‌کنند؟ این نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند اوضاع همینطور بماند!

وی افزود: هم اکنون ارتش جمهوری آذربایجان قوی‌ترین در منطقه است. ما برای مساله قره‌باغ با ارمنستان مناقشاتی داریم. بجز دولت ایروان، مردم ارمنستان در فقر به سر می‌برند. به خاطر مردمی که دارند از گرسنگی جان می‌دهند، اجازه دهید که این مناقشات حل و فصل شود.

حسنف ادامه داد: من اخیراً با گروهی از خبرنگاران شورای اروپایی دیدار کردم اما هیچ خبرنگار ارمنی در میان آن‌ها نبود. بگذارید اتباع ارمنستان به جمهوری آذربایجان سفر کنند و پیشرفت و توسعه کشور ما را ببیند. شاید با مشاهده این تحولات آن‌ها نیز به حقیقت پی ببرند.

معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان با اعلام این مساله که باکو بجز ترکیه هیچ همسایه "نرمالی" ندارد، افزود: هر کس می‌خواهد از ذخایر طبیعی ما بهره‌مند شود. حفظ استقلال جمهوری آذربایجان امری مشکل است. ما از طریق سیاستی که حیدر علی‌اف، رئیس جمهور سابق کشور بنیان نهاد و توسط پسرش الهام علی‌اف، رئیس جمهور کنونی ادامه دارد، به این استقلال دست یافته‌ایم.



۹۳/۰۲/۱۵

نظرات  (۴)

زر زر  نکن بابا . تو و اون ریس جمهور  دیکتاتورتون  چه چیزی از  دمکراسی و دولت نرمال  و غیره می فهمید. شما خودتون جزو خاک ایران هستید. که زمان قاجار جدا شدید.  در ضمن ضعیفترین ارتش خایمال و ضعیف منطقه هستید.
جناب آقای آریا یه ذره شعور حرف زدن رو برو یاد بگیر بعد بیا نظر بده
شعور آریا در حد همون شعور فردوسی که در داستان فردوسی پدر پسر را می کشد مانده. این خود نشانه ضعف است:):)
جناب عاریایی ازربایجان تازه از بند شوروی رها شده و دموکراسی نیاز به زمان داره همون دموکراسی ای که تبریز در قالب مشروطه اولین بار در ایران مطرحش کرد  به هرحال همین امروز جمهوری ازربایجان از حیث اقتصادی و نظامی واقعا نگین قفقازه

دوم اینکه پس از سقوط حکومت تورکان افشار امپراتوری افشار در زمان زندیه تبدیل شد به کشوری ناامن و ضعیف که از حیث وسعت معادل ایران فعلی منهای کل خراسان بوده که با انقلاب اقا محمد خان و تاسیس قاجار دوباره تبدیل شد به یه امپراتوری  در زمان سقوط قاجار هم ایران باقی مانده بزرگتر از ایران دوره زندیه بود به علاوه بحرینی که در زمان پهلو بدون شلیک یک گلوله تقدیم انگلیس شد 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">