ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

جریمه سنگین شرکت های متخلف در عرصه سوخت در ترکیه

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: سازمان تنظیم و کنترل بازار انرژی ترکیه در بازرسی های منظم خود برای تعیین کیفیت و کمیت مواد سوختی که در جایگاه های سوخت این کشور عرضه می شود، پنج شرکت در بخش انرژی را در مجموع بیش از یک میلیون دلار جریمه کرد.



به گزارش روز شنبه رسانه های ترکیه، بررسی گزارش اداره کل درآمدهای وزارت دارایی ترکیه مربوط به فعالیت این اداره در سال 2013 میلادی حاکیست، در سال گذشته در قالب مبارزه با قاچاق مواد سوختی، جایگاههای عرضه سوخت در ترکیه به طور منظم کنترل شده است.

در این گزارش با اشاره به داده های سازمان تنظیم و کنترل بازار انرژی ترکیه ( EPDK ) آمده است: در سال گذشته در مجموع در بیش از 65 هزار مورد کنترل و بازرسی از جایگاه ها، در 136 جایگاه عرضه بنزین، گازوئیل و گاز مایع و در 337 دستگاه تزریق سوخت به خودرو ، تخلف در کیفیت و میزان عرضه سوخت به مصرف کننده ثبت شده است.

ماموران سازمان تنظیم و کنترل بازار انرژی ترکیه در این راستا در سال گذشته در مجموع برای این جایگاهها دو میلیون و 379 هزار و 829 لیرترک معادل تقریبی یک میلیون و 150 هزار دلار جریمه تعیین کردند.

نسبت مالیات در سوخت خودرو در ترکیه اعم از بنزین، گازوئیل و گاز مایع بین 60 تا 74 درصد است و این موجب شده است تا ترکیه از نظر عرضه گرانترین سوخت خودرو در جهان همواره صدر نشین باشد.

هم اکنون نرخ هر لیتر بنزین در ترکیه بیش از پنج لیرترک معادل تقریبی دو و نیم دلار است.

بالا بودن نرخ مواد سوختی در ترکیه و اختلاف بسیار فاحش آن با کشورهای همسایه موجب گسترش قاچاق و بکار گیری انواع حیله در عرضه سوخت به مصرف کننده نهایی شود.

قاچاق سوخت از کشورهای همسایه به ویژه عراق و سوریه و از طریق دریا در دریای سیاه از مواردی است که همواره خبر ساز می شود.

وزارت دارایی ترکیه و سازمان تنظیم و کنترل بازار انرژی ترکیه در سالهای اخیر فعالیت خودرا در مبارزه با تخلف و قاچاق در مصرف سوخت با استفاده از فناوری های پیشرفته افزایش داده اند.

وزارت دارایی ترکیه مدعی است در راستای قاچاق مواد سوختی در ترکیه سالانه میلیارد ها لیرترک درآمد مالیاتی از دست می دهد.


۹۳/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">