ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سوءاستفاده جنسی از کودکان، معضلی در ترکیه

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نتایج یک گزارش تحقیقاتی در ترکیه نشان می دهد که حداقل 80 هزار کودک در ترکیه در طول یک سال مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.


به گزارش ایرنا ، پروفسور ˈشکران شیپاکˈ رییس دانشکده حقوق دانشگاه ˈکمربورگازˈ استانبول در گزارشی از نیایج یک تحقیقات در مورد آزار و اذیت جنسی کودکان در ترکیه این موضوع را بیان کرد.

براساس نتایج این تحقیقات که به استناد گزارش های کانون های وکلای دادگستری آنکارا و استانبول، نهادهای مدنی؛ مراکز کودکان، بنیادهای حمایت از کودکان تهیه شده،

در سال 2012 میلادی دست کم 80 هزار مورد آزار و اذیت جنسی کودکان در ترکیه رخ داده است.

در سال 2012 میلادی 33 هزار و 992 مورد شکایت به دادستانی ها در مورد آزار و اذیت جنسی کودکان صورت گرفته و 17 هزار و 589 مورد دعوی نیز نزد محاکم جزایی طرح شده است.

در این گزارش با یادآوری اینکه 35 درصد کودکانی که مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند کمتر از 11 سال دارند ، آمده است که آزار و اذیت جنسی عمدتا از سوی بستگان نزدیک انجام می شود .

بر اساس این گزارش، افزایش میزان سوء استفاده جنسی کودکان در افکار عمومی بازتاب داشته است. روز گذشته وزیر بهداشت و درمان ترکیه از احتمال اعمال مجازات اعدام برای چنین مجرمانی سخن به میان آورد.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه نیز روز گذشته، از مسوولان مربوط خواستار بررسی تشدید مجازاتها علیه سوء استفاده کنندگان جنسی کودکان و حتی بررسی مجازات اعدام در این گونه موارد شد.



۹۳/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">