ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

برکناری حامیان گولن در ارتش ترکیه آغاز شد

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: روزنامه ˈصباحˈ چاپ ترکیه و نزدیک به دولت آنکارا از آغاز تصفیه و برکناری هواداران جماعت ˈگولنˈ مخالف دولت اردوغان در ارتش این کشور خبر داد.


به نوشته روز شنبه روزنامه صباح ، موضوع تصفیه و برکناری منسوبان و هواداران جماعت گولن در ارتش ترکیه در آخرین نشست شورای امنیت ملی ترکیه مورد بررسی قرار گرفت .

این روزنامه با اشاره به اینکه هواداران جماعت گولن طبق مصوبات شورای عالی نظامی و یا طبق مصوبات شورای عالی انضباطی ارتش اخراج خواهند شد ، می نویسد: هواداران جماعت گولن از تمامی نهادهای دولتی تصفیه و برکنار خواهند شد.

پس از عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشاء از سوی پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد ، دولت ترکیه جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولنˈ مخالف آمریکانشین را مسوول این عملیات عنوان کرد.

دولت ترکیه در پی این عملیات، تصفیه و برکناری گسترده منسوبان جماعت گولن در سازمان شهربانی، قوه قضاییه و نهادهای اقتصادی ترکیه را آغاز کرد.

مقامات حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و نخست وزیر ترکیه منسوبان جماعت گولن را به جاسوسی و تلاش برای براندازی دولت با تشکیل یک ساختار موازی در دولت ترکیه متهم کردند.

گفته می شود هواداران جماعت گولن که در ارتش ترکیه فعالیت دارند در تصفیه و برکناری مقامات بلند پایه ارتش این کشور در سالهای گذشته با طرح ادعاهای براندازی و نیز انتشار نوارهای صوتی منتسب به این مقامات که در ادعانامه های براندازی به دفعات مورد استناد قرار گرفته است نقش مهمی داشتند.

دولت آنکارا در چند ماه گذشته بیش از ده هزار نفر از نیروهای پلیس این کشور را برکنار و یا به محل های دیگر منتقل کرده است.


۹۳/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">