ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: عبدالقادر سلویˈ نویسنده روزنامه ˈینی شفقˈ چاپ ترکیه متمایل به دولت آنکارا گفت : ˈفتح الله گولنˈ مخالف آمریکانشین دولت آنکارا قصد عزیمت به یک کشور آفریقایی را دارد.


به گزارش ایرنا ، وی امروز در گفت وگو با برنامه تلویزیونی ˈ چهار طرفˈ در شبکه تلویزیونی ˈسی.ان.ان.ترکˈ این ادعا را مطرح کرد.

در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد ، دولت آنکارا دولت موازی به رهبری گولن را مسوول این عملیات عنوان کرد.

دولت آنکارا در پی این عملیات ، پاکسازی هواداران گولن در شهربانی و قوه قضاییه ترکیه را آغاز کرد.

سلوی با یادآوری اینکه در نشست شورای امنیت ملی ترکیه در روز جاری موضوع استرداد گولن از دولت آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، گفت : در یک کشور آفریقایی محل جدیدی برای اقامت گولن در نظر گرفته شده است.

این روزنامه نگار با ادعای اینکه برای استرداد گولن از آمریکا نیاز به حکم دادگاه ندارد و دادستان ترکیه می تواند درخواست استرداد وی را ارایه دهد ، افزود : در نشست شورای امنیت ملی ترکیه این موضوع و استراق سمع از مقامات دولتی ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه برای نخستین بار از زمان آغاز تحولات اخیر در این کشور روز گذشته خواستار استرداد ˈفتح الله گولنˈ مخالف دولت آنکارا از سوی آمریکا به ترکیه شد.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈ پی.بی.اسˈ آمریکا این درخواست را مطرح کرد.

اردوغان گفت : آنچه که من در صورت مورد تهدید قرار گرفتن امنیت ملی آمریکا انجام می دادم ، انتظار دارم که واشنگتن نیز به عنوان شریک استراتژیک ترکیه انجام دهد.

وی افزود : از آمریکا انتظار داریم که ˈفتح الله گولنˈ را به ترکیه مسترد سازد و یا حداقل وی را از آمریکا اخراج کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">