ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

خطر خشکسالی در کمین ترکیه

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: کاهش بارش برف و باران، افت منابع آب شرب و کاهش آب سدها ، ترکیه را با بروز فاجعه خشکسالی روبه رو کرده است.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈتودی زمان ˈ ترکیه ، با وجود اینکه ترکیه با تهدید خشکسالی در تابستان سال جاری روبه رو ست ، دولت آنکارا اقدامات لازم را به منظور ممانعت از کمبود آب در این کشور بکار نبسته است.

بر اساس این گزارش، نبود بارش مناسب برف و باران در فصل های زمستان و بهار و افزایش دمای هوا زنگ خطر را برای ترکیه به صدا در آورده و این کشور با تهدید خشکسالی روبه روست ،

آب سدها در شهرهای استانبول، آنکارا ، ازمیر و بورسا کاهش بسیاری یافته و در یاچه ˈساچانجاˈ در معرض خشکسالی قرار گرفته است.

نشریه تو دی زمان وابسته به جماعت ˈگولنˈ مخالف دولت آنکارا به هشدارهای کارشناسان در باره بروز خشکسالی در ترکیه اشاره کرد و افزود : دولت آنکارا با وجود هشدارهای کارشناسان نسبت به کمبود آب در این کشور بسیار خوش بینانه برخوردار می کند.

ˈ ویسل اراوغلو ˈ وزیر آب و جنگل ترکیه در این باره گفت : این وزارتخانه تمهیدات لازم را اندیشیده و بر این باور است که بارش های فصلی مانع از بروز خشکسالی در این کشور می شود.

۹۳/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">