ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای نایستیم و مقاومت نکنیم مطمئن باشید بعد از آن سراغ ما در علوم فضا، زیست فناوری و بیوتکنولوژی می روند.


به گزارش جام جم آنلاین، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز دوشنبه در دانشگاه بقیةالله برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: قدرت های بزرگ برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن در جهان را دارند، نسخه متفاوتی از راهبردهای مواجهه طراحی می کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای استعداد ایجاد یک تمدن در جهان را دارند، دارای یک نظام فکری، فرهنگی، سیاسی مستقل و با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان هستند و آنها قادرند نظم موجود را به چالش بکشند و پیام آور نظم جدید و الگوی جدیدی باشند و می توانند طراز قدرت خود را در دستگاه های بین المللی تغییر دهند و میدان تنفسی قدرت های بزرگ را مسدود کنند و به همین دلیل معمولا وقتی آثار و تجلی از ظهور چنین پدیده هایی آشکار می شود قدرت های موجود برای دفاع از حریم توسعه نفوذ خود و حفاظت از نظم موجود خودساخته شان، یک نبرد جدی و چند بعدی را آغاز می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مثلا ایران دارای چنین ظرفیت و استعدادی است و در جهان، ایران را به عنوان یک منظومه تمدنی می شناسند؛ کشوری که در گذشته صاحب یک تمدن جهانی بوده، امروز هم می تواند مولد یک تمدن جدید باشد. ایران می تواند در آینده نیز مانند گذشته صاحب جایگاه تمدنی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: نظام سلطه در زمینه اقتصادی نیز می خواهند ارتفاع رشد اقتصادی ما را مهار کنند لذا ما را تحریم می کنند تا رشد نکنیم و نمی خواهند ما صاحب فناوری و رشد در این عرصه شویم.چون سرشت ما یک سرشت تمدنی است و اگر ما مانند ترکیه، کره جنوبی و سوئیس بودیم شاید کاری به ما نداشتند؛ البته به این کشورها نیز اجازه ورود به برخی حوزه ها را نمی دهند. اما ما یک کشور بزرگ با تمدن عظیم و مکتبی سعادت بخش و کهنگی ناپذیر هستیم. بنابراین در طبیعت زندگی علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما عشق به پیشرفت و عظمت یافتگی یک کاراکتر قوی است.


۹۳/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">