ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

میدان تاکسیم استانبول در محاصره 15000 پلیس

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۳۰ ب.ظ
 ترکیه آنلاین: 15 هزار نیروی پلیس مانع از تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول شدند.



به گزارش روز شنبه رسانه های ترکیه، پلیس این کشور در پی مخالفت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ،با تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم استانبول و اصرار این اتحادیه ها به تجمع ، با اینکه چند روز به روز جهانی کارگر باقی مانده است ، تدابیر شدید امنیتی را در این میدان به اجرا گذاشند و 15 هزار پلیس در روز جهانی کارگر مانع از تجمع افراد مختلف در این میدان خواهند شد.

براساس این گزارش پلیس افزون بر مسدود کردن خیابان های منتهی به میدان تقسیم ، 50 دستگاه ماشین آب پاش در اطراف این میدان مستقر خواهد کرد.

پلیس ترکیه همچنین دوربین های مدار بسته را در میدان و خیابان های اطراف نصب خواهد کرد.

ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه هفته گذشته در سخنانی مخالفت خود را با برگزاری هرگونه تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم و در روز جهانی کارگر اعلام کرد .

وی گفت : اجازه نمی دهیم خیابان ها به صحنه درگیری تبدیل شوند.

اردوغان خطاب به گروه های مدنی و اتحادیه های کارگری که برای تجمع در میدان تقسیم استانبول برای برگزاری روز کارگر اصرار دارند ، گفت: هیچ امیدی برای میدان تقسیم نداشته باشید ، بروید و در جاهای دیگر استانبول که به روی تجمعات عمومی باز است ،تظاهرات کنید.

نخست وزیر ترکیه با مطرح کردن تهدید برای سرکوب هرگونه تجمع غیرقانونی در این میدان افزود: هیچ مانعی برای برگزاری مراسم وجود ندارد ولی باید در جایی برگزار شود که مسوولان دولت اجازه داده باشند.

پلیس ترکیه همچنین روز دوشنبه گذشته با استفاده از گاز اشک آور شماری از اعضای ˈاتحادیه های کارگریˈ این کشور را که در پارک ˈگزی ˈ در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده بودند ، متفرق کرد.

اعضای اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری خواستار برگزاری مراسم ˈروز جهانی کارگرˈ ( 11 اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول شده بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی استانبول برای متفرق کردن تجمع کنندگان، از گازاشک آور استفاده کردند.

در این راستا یکی از اعضای انجمن وکلای آنکارا در پی ممانعت دولت ترکیه از تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در روز جهانی کارگر ( یازدهم اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت کرد.

ˈ سدات وورال ˈ در شکایت نامه خود علیه دولت آنکارا ادعا کرده است که جلوگیری از برگزاری تجمعات نقض آزادی بیان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">