ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مقایسه ذخیره ارزی دولت روحانی و اردوغان

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: یکی از مهمترین فاکتورهای قدرت اقتصادی یک کشور میزان ذخیره بانک مرکزی است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ذخیره ارزی بانک مرکزی حدود 100 میلیارد دلار است. البته این آمار از سوی دولت دکتر روحانی اعلام نشده بلکه وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد در پاسخ به ابهامات موجود در خصوص میزان ذخیره ارزی، این آمار را ارائه نموده است.



وزیر اقتصاد دولت دهم در تاریخ 5 آبان 1392 با حضور در برنامه پایش به انتقادات و ابهامات مطرح‌شده در خصوص موجودی صندوق توسعه ملی و رشد اقتصادی کشور پاسخ داد و گفت: هم‌اکنون ذخیره ارزی کشور ۱۰۰ میلیارد دلار است که البته ۲۰ میلیارد دلار دیگر نیز هنوز به کشور نیامده است.

ذخیره ارزی ترکیه چقدر است؟

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی ترکیه روز جمعه (5 اردیبهشت 93)  اعلام کرد: اندوخته های ارزی این بانک منتهی به 18 آوریل 2014 به رقم 127 میلیارد و 398 میلیون دلار رسیده است.


براساس این داده ها، 20 میلیارد و 371 میلیون دلار از اندوخته های ارزی ترکیه را اندوخته های طلا تشکیل می دهد.

در آخر سال 2011 میلادی اندوخته های ارزی ترکیه 88 میلیارد و 218 میلیون دلار بود که در سال 2012 به 120 میلیارد و 290 میلیون دلار و در سال 2013 به 132 میلیارد و 312 میلیون دلار رسید.

با توجه به اقدامات مثبت دولت روحانی در عرصه جهانی و رفع تحریم ها انتظار می رود میزان ذخیره ارزی در سال 93 افزایش داشته باشد.
گفتنی است در طول هشت سال رئیس جمهوری احمدی نژاد بیش از 700 میلیارد دلار نفت فروخته شده که از این رقم فقط 100 میلیارد دلار برای دولت دکتر روحانی به ارث ماند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">