ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دستمزد یک کارگر ساختمانی در استانبول چقدر است؟

پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: در ترکیه نظام بازار آزاد حاکم است. نرخ دستمزد توسط بازار تعیین می شود ولی دولت هر ساله حداقل حقوق را تعیین می کند. هر کارفرمائی که زیر این حداقل حقوق کارگر ویا کارمندی را به استخدام درآورد به موجب قانون محاکمه و مجازات می شود. می توان گفت که برای کارهای تخصصی، مانند سایر کشورهای جهان دستمزدهای گزافی تعیین می شود اما آگاهی از این دستمزدها چندان ساده نیست. در این میان، شغل هایی هستند که به راحتی میتوان با پرس و جو از دستمزد تعلق گرفته به آنها آگاه شد. یکی از این شغلها کارگر ساختمانی است که در ترکیه قیمت کاملا یکسانی ندارد. معمولا دستمزد یک کارگر ساختمانی در شهرهای بزرگ نظیر آنکارا، استانبول و ازمیر، بیش از دیگر شهرهاست.

دستمزد یک کارگر ساختمانی در استانبول چقدر است؟

 بر اساس گزارش های میدانی از سطح شهر استانبول و مصاحبه با برخی از کارگران ساختمانی که از مناطق کرد نشین ترکیه به استانبول، مهاجرت کرده اند، هر کارگر ساختمانی ماهانه بین 2000 تا 2500 لیره ( بین 3 تا 3.5 میلیون تومان) دریافت می کند.

۹۳/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">