ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسعود برزگر جلالی پیش از ظهر دیروز (31 فروردین) در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب با انتقاد از استفاده از تابلو کباب بناب در شهرهای کشور اظهار کرد: متأسفانه هیچ ضابطه ای درباره کباب بناب تعریف نشده که نحوه عرضه آن چگونه باید باشد.


وی همچنین افزود: ثبت جهانی کباب بناب با تعریف ضابطه ای برای پخت کباب و تعیین نهاد ناظر در این باره باید مانع سوءاستفاده کنندگان از این غذای سنتی بناب باشد.

شهردار بناب با اشاره به خواهرخواندگی شهر«آدانا» ترکیه با شهرستان بناب گفت: آدانای ترکیه نیز از جمله شهرهایی است که دارای کباب مناسب است و آماده ایم با دعوت از شورا و شهردار آداتای ترکیه در کنار ثبت معنوی کباب بناب این غذای سنتی بناب را به جهانیان بیش از پیش معرفی کنیم.

در ترکیه دو شهر آدانا و اورفا به شهر کباب معروف هستند با این فرق که کباب اورفا شبیه به کوبیده خودمان است اما کباب آدانا بسیار تند بوده و خوردن آن دردسر زیادی دارد.



۹۳/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">