ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سالانه چند ترکیه ای به ایران سفر میکنند؟

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: وزیر توسعه ترکیه با تاکید بر سرمایه‌گذاری و همکاری هر چه بیش‌تر آنکارا و تهران در زمینه گردشگری گفت: متاسفانه میزان گردشگران ترک که به ایران سفر می‌کنند حدود 620 هزار نفر است در حالی که میزان مسافر ایرانی به ترکیه 1.2 میلیون نفر است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه دولتی تی آرتی ترکیه، جودت ییلماز وزیر توسعه این کشور که برای حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است دیداری با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات داشت.

او در آغاز این کمیسیون گفت: ترکیه و ایران صاحب ارزش‌ها و تاریخ مشترک با یکدیگر هستند جمعیت ایران و ترکیه با یکدیگر بیش از 150 میلیون است. روابط اقتصادی میان دو کشور برای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و این روابط در طول 10 سال گذشته به طور جدی ارتقای یافته است. در سال 2002 میزان تجارت موجود میان دو کشور 1.2 میلیون دلار بود که در سال گذشته به رقم 14.6 میلیارد دلار دست یافتیم. بر همین اساس ایران در میان 10 کشوری قرار گرفت که ترکیه بیش‌ترین صادرات را به آن‌ها داشته است. اما با توجه به ظرفیت‌ها و گستردگی دو کشور هنوز پتانسیل لازم برای گسترش هر چه بیش‌تر تجارت وجود دارد.

جودت ییلماز ادامه داد: در همین راستا همکاری میان بخش‌های خصوصی بسیار مهم است. باید علاوه بر تجارت آزاد، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در هر دو کشور تشویق کنیم. هم‌چنین در بخش گردشگری نیز نیاز به سرمایه‌گذاری داریم باید گام‌هایی در این باره برداشته شود. در سال 2013 ایرانیانی که به ترکیه سفر کرده‌اند بالغ بر 1.2 میلیون نفر بوده‌اند در حالی که در سال‌های گذشته این رقم نزدیک به دو میلیون نفر بود. ان‌شاءلله در سال‌های آینده این رقم افزایش خواهد یافت. اما متاسفانه میزان رفت و‌آمد گردشگران ترک به ایران حدود 260 هزار نفر باقی مانده است.


۹۳/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">