ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رایزنی اسرائیل برای فروش گاز به مصر و ترکیه

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: اسرائیل برای اولین بار برای فروش گاز خود به ترکیه و مصر رایزنی های خود را آغاز کرده است.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری رویترز؛ تل آویو برای اولین بار بعد از آن که خود تا مدتی قبل برای خرید گاز از مصر و ترکیه تلاش می کرد، هم اکنون رایزنی های خود را برای فروش گاز به آنکارا و قاهره آغاز کرده است.

هم اکنون شرکت های گازی اسرائیلی که در حوزه استخراج گاز "لوسیان" فعال هستند نظیر شرکت گازی " دیلیک " حفاری و " ریتیو و آفنیر " نفتی مضافاً بر شرکت " نوبل " انرژی که مقر همگی این شرکت ها در آمریکاست مذاکرات خود را در این زمینه با مقامات مصری آغاز کرده اند، تا پس از آن برای ارسال و فروش گاز اسرائیلی را به بنادر مصری که هم اکنون تعطیل هستند، آغاز کند.

صادرات گاز

در این گزارش رویترز آمده است: اگر شرایط سیاسی در این زمینه مساعد باشد می توان در آغاز سال 2015 به آغاز صادرات گاز اسرائیلی به ترکیه از طریق خط لوله گازی امیدوار بود.

هم اکنون مقامات اسرائیلی تلاش می کنند، از طریق مذاکره با مسئولان حوزه انرژی مصر نحوه ارسال گاز به مصر را هم بررسی و دربرنامه فعالیت خود بگنجانند، تا پس از آن تل‌آویو فرصت ورود به بازارهای جهانی گاز در آسیا را هم به دست آورد.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از این گزارش خود افزود: هم اکنون مذاکراتی بین حوزه گازخیز " لوسیان" و شرکت انگلیسی بی جی در جریان است تا برای سرمایه گذاری در مصر گفت وگوهایی آغاز شود.

از سوی دیگر یک دیپلمات اسرائیلی در این زمینه اعلام کرد: در نهایت امر این مساله را نمی توان منکر بود که مصر به انرژی نیاز دارد و اسرائیل این انرژی را در اختیار دارد، از این رو این نیاز می تواند بار دیگر بین دو حکومت نزدیکی و رابطه را برقرار کند، چرا که منافع دو طرف وجود چنین رابطه ای را تاکید می کند.

یوگین قندیل رئیس شورای اقتصاد ملی وابسته به شورای وزیران اسرائیل در این باره گفت: اگر شرکت های اسرائیلی فعال در زمینه استخراج گاز از منابع گازی اسرائیل به این نتیجه برسند که با شرکت های مصری می توان به نتیجه و تعامل لازم رسید، حتماً باید این امر صورت گیرد چرا که برای اسرائیل و مصر سودمند خواهد بود.

۹۳/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">