ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

برای دیدن مومیایی ها نیازی نیست تا مصر بروید. مومیایی های کاپادوکیه منتظر شما هستند.

به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از وب سایت TRT در موزه آکسارای که تاریخ ۱۱ هزار ساله کاپادوکیه را به نمایش گذاشته است، مومیایی های متعلق به ۱۰ بزرگسال و کودک و نیز مومیایی متعلق به دو گربه مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.

فاریز دمیر معاون موزه آکسارای در این رابطه می گوید: آثار باستانشناسی و مردم شناسی بسیار مهمی که نشانگر تاریخ ۱۱ هزار ساله کاپادوکیه می باشد، در ۶ سالن مختلف در موزه آکسارای که از طریف دالانها به یکدیگر متصل هستند، در چارچوب یک روند تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

دمیر با بیان اینکه مردم کاپادوکیه باستان نیز همانند مردم مصر باستان اجساد خود را مومیایی کرده اند و قدمت این مومیایی های به سده ۱۰ و ۱۳ بر می گردد، اظهار می دارد که مومیایی های موجود در ایحلارا و کلیسای چانلی متعلق به راهبان و رهبران دینی دوره های مختلف می باشد.

دمیر با دعوت از علاقمندان تاریخ و مومیاها به بازدید از کاپادوکیه افزود: وقتی صحبت از مومیاها می شود، اولین مکانی که به اذهان می آید، مصر است. حوادث اخیر بوقوع پیوسته در مصر سبب می گردد تا علاقمندان مومیاها سفر خود به این کشور را به تعویق بیاندازند. بنابراین ما از کسانی که علاقمند تاریخ و دیدن مومیاها هستند، دعوت می کنیم تا به کاپادوکیه سفر کنند.


مومیایی های کاپادوکیه منتظر شما هستند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">