ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مقایسه میزان ساعات کاری مفید کارمندان ایران و ترکیه

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۰۰ ب.ظ

اگر بگوییم ما ایرانیان تنبل هستیم صدای همه در می آید ولی واقعیت این است که تنبل هستیم. یک کارمند دولتی ایران را بنگرید، در طول مدت زمانی که به محل کار می آید انواع و اقسام حیله ها را برای فرار از کار فراهم می کند نیم ساعت قبل از نماز، نیم ساعت بعد از نماز، یک ساعت نهار، مابقی زمان کار را با دوستان چای می خورد و یا با موبایل بیزینس می کند. عدم تقویت فرهنگ کار، نگرش خاص افراد به بهره وری و ناتوانی دولت در حمایت کافی از تولید باعث کاهش شدید ساعات کار مفید در ایران شده به نحوی که این میزان روزانه در بخش دولتی تنها 22 دقیقه است!


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس در خوش بینانه ترین حالت ساعات کار مفید در ایران در هر روز تا 2 ساعت است که میزان هفتگی آن به بیشتر از 11 ساعت نمی رسد. البته برخی آمارهای دیگر نیز این میزان را 6 تا 7 ساعت در هفته برآورد کرده است. با این حال میزان ساعات کار مفید هفتگی در ژاپن 40 تا 60 ساعت و در کره جنوبی نیز 54 تا 72 ساعت برآورد می شود.

بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 90 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، این میزان در چین 1420 ساعت، آمریکا 1360 ساعت، ترکیه 1330 ساعت، پاکستان یک هزار و 100 ساعت، افغانستان 950 ساعت، آلمان 1700 ساعت، کویت 600 ساعت و عربستان 720 ساعت است. این بدان معنی است که سرانه کار مفید در ایران از افغانستان و پاکستان کمتر است.

جدیدترین آمار در زمینه کار مفید را سید رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاد ریاست جمهوری دوم فروردین ماه امسال رسانه ای کرد و گفت: اکنون مسئله کار مفید در جامعه مطرح است که به حداقل رسیده و ما 45 دقیقه کار مفید در 24 ساعت بیشتر نداریم باید این وضع تغییر کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">