ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تظاهرات ارامنه اصفهان علیه دولت ترکیه

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ
 ترکیه آنلاین: جمعی از ارامنه اصفهان در آستانه یکصدمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه توسط دولت عثمانی، در اعتراض به حمایت دولت ترکیه از جنایات تروریست‌ها در شهر ارمنی‌نشین "کِسَب" سوریه، در مقابل دفتر نمایندگی هواپیمایی ترکیه در اصفهان تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، صبح امروز (سه‌شنبه) حدود 100 نفر از ارامنه اصفهان در اعتراض به حمایت دولت ترکیه از جنایات تروریست‌ها در شهر ارمنی‌نشین "کِسَب" سوریه، در مقابل دفتر نمایندگی هواپیمایی ترکیه در اصفهان تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.

در این گردهمایی که خلیفه ارامنه اصفهان و شاهین‌شهر "آنانیا کوجانیان" نیز حضور داشت، جوانان ارمنی با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی از قبیل مرگ بر دولت فاشیستی ترکیه؛ حامی تروریست ترکیه - آمریکا و جنایات ترکیه محکوم باید گردد؛ سر‌دادند.

"پاتریک ساهاکیان" یکی از ارامنه ساکن در اصفهان در خصوص این تجمع اعتراض‌آمیز به خبرنگار ایسنا، گفت: قتل عام ارامنه در سال 1915 براساس سیاست‌های "پان ترکیسم" و اتحاد ترک زبانان در سراسر جهان و تشکیل منطقه جغرافیایی واحد تحت حکومت ترکیه شکل گرفت که در آن زمان دولت ترکیه قصد داشت اتحاد ترک‌های قبرس، یونان، آسیای میانه، منطقه قفقاز تا نزدیک مرزهای چین را با کشتار ارامنه محقق سازد.

وی افزود: در سال 1902برای اولین بار شهر "کسب" مورد تهاجم نیروهای ترک قرار گرفت و باعث بی‌خانمان شدن ارامنه آن منطقه گردید و در سال 1915، حکومت عثمانی به این منطقه حمله کرد. متأسفانه در 21 مارس سال 2014، تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه به شهر "کسب" حمله کردند و باعث بی خانمان شدن مردم این منطقه و مهاجرت اجباری ارامنه از این شهر به شهر "لاذقیه" سوریه شدند.

این ارمنی ساکن در اصفهان که مقالات زیادی درخصوص نسل‌کشی ارامنه از سوی دولت عثمانی نوشته است، گفت: امیدواریم صدای ارامنه این تجمع اعتراض‌آمیز در نزدیکی دفتر هواپیمایی ترکیه به گوش دولت ترکیه برسد تا جنایت تروریست‌ها در شهر "کسب" متوقف شود.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز، بیانیه‌ای در خصوص محکومیت سیاست‌های ضد انسانی دولت ترکیه در سوریه قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

"ترکیه با نقض کلیه قوانین بین المللی با کمک رسانی مستقیم و مشارکت با گروه‌های مسلح تروریستی سوریه و به ویژه گروه تروریستی جبهه النصره شهرک ارمنی نشین کسب سوریه را در مرز سوریه و ترکیه آماج گلوله باران سنگین و حملات شدید خود قرار داده که در نتیجه آن اهالی این شهرک آواره و مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به لاذقیه پناه می‌برند.

در این رابطه ما، اعضا جامعه ارمنیان اصفهان جنایات اخیر ترکیه و بی کیفر ماندن مجدد عامل اصلی را محکوم کرده و کلیه آزادی خواهان و حامیان عدالت در جهان را به اتحاد و دفاع از حقوق پایمال شده ساکنین شهرک کسب و بازگشت امن آنها به کاشانه خود فرا می‌خوانیم".

به گزارش ایسنا؛ در بخش دیگری از این بیانیه از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است که در رابطه با جلوگیری از این وقایع و برای تضمین امنیت منطقه و همزیستی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت از تلاش و به کارگیری امکانات دیپلماتیک و سیاسی خود در حد امکان فروگذار نباشند.


۹۳/۰۱/۲۶

نظرات  (۱)

قتل عام ارامنه یک واقعه غیرقابل انکار و وحشیانه بود و با وجود اینهمه سند و مدرک بهتره خودتونو به کوچه علی چپ نزنید.ضمنا بهتره دم از ملت به قول خودتون تورک(!)نزنید چراکه اینها قوم آذری هستند و با نژاد ترکهای مهاجر آسیای مرکزی متفاوت.شما که نهنوز هویت و نژاد خودتون رو نمیدونید بهتره دم از ملیت نزنید.شما مشتی تجزیه طلب گمراه هستید و تجزیه طلبان،این آرزوی شیطانی خود را به گور خواهند برد همانطور که در طول تاریخ نتوانستند ایران را تجزیه کنند...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">