ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

وزیر خارجه دولت آتی ترکیه چه کسی خواهد بود؟

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه اطلاعاتی فاش کرد "هاکان فیدان" قوی ترین گزینه برای تصدی پست وزارت خارجه ترکیه در نظر گرفته شده است.



به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع آگاه در سرویس اطلاعاتی ترکیه در مصاحبه با روزنامه القدس العربی تاکید کردند : "هاکان فیدان" رئیس کنونی سرویس اطلاعاتی ترکیه قوی ترین نامزد برای تصدی پست وزارت امورخارجه و جانشینی "احمد داود اوغلو" است.



براساس گفته این منابع آگاه "هاکان فیدان" از شخصیت‌های نزدیک و مطمئن نزد "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه است که در شرایط کنونی که روابط خارجی دولت ترکیه و همچنین روابطش با احزاب مخالف و جماعت "فتح الله گولن" به مراحل دشواری رسیده ، برای پست وزارت امور خارجه در نظر گرفته شده است.

روزنامه القدس العربی همچنین نوشت : در صورتی‌که "رجب طیب اردوغان" در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیروز شود ، دومین جمهوری ترکیه را پس از تاسیس نخستین آن توسط "مصطفی کمال آتاتورک" تاسیس خواهد کرد و زمینه را برای رقابت گسترده برای پست نخست وزیری برای چند تن از شخصیت‌های نزدیک به خود از جمله "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه کنونی این کشور هموار می کند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">