ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

آمار سفر گردشگران ایرانی به ترکیه اعلام شد

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۳۰ ب.ظ

ورود گردشگران ایرانی به ترکیه در دو ماه اول سال جاری میلادی با رشدی 43 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به 190 هزار و 793 نفر رسید.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا، در سال گذشته میلادی نزدیک به 2/1 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند .

بر اساس این گزارش، در دو ماه نخست سالجاری میلادی در مجموع نزدیک به دو میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی وارد ترکیه شدند که سهم گردشگران ایرانی هفت درصد بود.

بررسی های ایرنا از آمار منتشر شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، نشان می دهد که در  دو ماه اول سال 2011 میلادی 147 هزار و 408 هزار گردشگر ایرانی وارد ترکیه شده بودند که این رقم در دو ماه نخست سال گذشته به 132 هزار و 970 نفر کاهش یافت و در دو ماه نخست سالجاری با افزایش قابل توجه، به 190 هزار و 793 نفر رسید.

بررسی آمارهای مربوط به ورود سالانه گردشگران خارجی به ترکیه نیز نشان می دهد در سال 2011 میلادی یک میلیون و 879 هزار و 304 گردشگر ایرانی وارد ترکیه شده بودند که این رقم در سال 2012 با افت 37 درصدی به یک میلیون و 186 هزار و 343 نفر و در سال گذشته میلادی با رشد یک درصدی به یک میلیون و 196 هزار و 801 گردشگر رسید.

به رغم رشد کم ورود گردشگران ایرانی به ترکیه نسبت به میانگین رشد ورود گردشگران خارجی به این کشور، در سال گذشته میلادی گردشگران ایرانی بعد از گردشگران آلمان، روسیه، انگلیس، گرجستان، بلغارستان و هلند در ردیف هفتم قرار گرفتند.

صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی ترکیه است . بر اساس داده های بانک مرکزی این کشور درآمد گردشگری ترکیه سالانه حدود 34 میلیارد دلار است.


۹۳/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">