ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بازگشت گسترده عناصر پ.ک.ک. به ترکیه

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: منابع اطلاعاتی ترکیه در گزارشی اعلام کرده‌اند عناصر وابسته به پ.ک.ک. در پی اجرای فرایند صلح و اجرای "قانون ندامت" در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وب سایت حریت ترکیه، گزارش‌های اطلاعاتی نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه حاکی از این است که در ادامه فرآیند صلح پ.ک.ک. و آنکارا، اعضای این گروهک شورشی در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود در ترکیه هستند.

در این شرایط شبه‌نظامیان این گروه که در پایگاه‌هایی در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر هستند، به جای ترک کشور در حال بازگشت به شهرهای ترکیه هستند.

در این گزارش که با عنوان "فرآیند حل و فصل/ گزارشپ.ک.ک." و از سوی واحدهای اطلاعاتی نیروهای امنیتی ترکیه آماده شده است،‌ عنوان شده است: عقب‌نشینی این گروه به طور کامل متوقف شده است؛ هرچند پیشتر و در چارچوب فرآیند صلح مورد توافق دولت ترکیه و عبدالله اوجالان، در مجموع 65 دسته از عناصر پ.ک.ک که هر کدام شامل 14 تا 16 فرد بود،  طی ماه‌های می تا سپتامبر 2013 از ترکیه عقب‌نشینی کرده‌ بودند.

طبق این گزارش، نیروهایی که مجهز به سلاح‌های سبک بودند در حال عقب‌نشینی هستند اما افراد مجهز به سلاح‌های سنگین هنوز در پایگاه‌های خود باقی مانده‌اند. حرکت این افراد از مناطق دور از مرزها به سوی خاک ترکیه آغاز شده است، این عقب‌نشینی نسبت به دوره زمانی پیش از اکتبر 2013 کندتر بود و پس از مدتی نیز متوقف شد، با این حال پایگاه‌های پ.ک.ک. در نزدیکی مرزها همچنان حفظ شده‌اند.

در این گزارش آمده است که این گروه حضور خود را حفظ کرده است و عقب‌نشینی خود را متوقف کرده است. بر این اساس، پ.ک.ک. حضور خود در استان‌های شرقی تونچلی، هاکاری، دیاربکر، بینگول، وان و موس را حفظ کرده است و نقش فعالی را در سازماندهی امور شهرهای این مناطق ایفا می کند و تنها در مناطق نزدیک به دریای سیاه، آناتولی مرکزی و تنها برخی شهرهای شرقی این کشور از مواضع خود عقب‌نشنین کرده است.

با این حال فعالیت‌های این گروه اخیرا بیشتر شده و آدم ربایی در مناطقی که حضور پررنگی دارد، افزایش یافته است.

منابع اطلاعاتی ترکیه تخمین می‌زنند که حدود 2000 نیروی تازه نفس به پ.ک.ک. ملحق شده‌اند و این افراد پس از مدت کوتاهی از عقب‌نشنی خود به ترکیه بازگشته‌اند. با این حال بسیاری از این افراد در حملات مسلحانه نقشی نداشته اما در آن سوی مرزها دوره‌های سیاسی گذراندة‌اند وپس از اجرای "قانون ندامت" به ترکیه بازگشته‌ و در فعالیت‌های سیاسی درگیر شده‌اند.


۹۳/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">