ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مجلس ترکیه خواستار خودداری مصر از اعدام 528 مخالف شد

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
مجلس ملی ترکیه در بیانیه ای با ابراز نگرانی از صدور حکم اعدام برای 528 نفر در مصر، خواستار خودداری دولت این کشور از اعدام مخالفان شد.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا، مجلس ملی ترکیه در این بیانیه که نمایندگان چهار حزب ˈ عدالت و توسعه، صلح و دموکراسی، جمهوریخواه خلق و حرکت ملیˈ آن را امضا کردند، افزود: تحولات نگران کننده مصر با صدور حکم اعدام برای شمار زیادی از مخالفان وارد مرحله جدیدی شده است.

در این بیانیه آمده است: مجلس ملی ترکیه در کنار مردم مصر قرار دارد و از مطالبات مردم این کشور برای دستیابی به دموکراسی، آزادی های اساسی، رعایت موازین حقوقی و دستیابی به رفاه صمیمانه حمایت می کند.

مجلس ترکیه افزود: مردم مصر حق و شایستگی آن را دارند که بدون هیچگونه مداخله خارجی آینده خود را تعیین کنند.

این بیانیه اضافه می کند: صدور حکم اعدام برای مخالفان در مصر نه تنها افکار عمومی این کشور بلکه وجدان جامعه بشری را آزرده ساخته است.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه راه گذر مصر به دمکراسی و صلح از استقرار آزادی و رعایت حقوق انسانی می گذرد، آمده است: عدم اجرای احکام اعدام صادر شده که سایه ای بر استقرار صلح، امیدها و آلام مردم مصر است خواست پارلمان ترکیه به عنوان تجلی گاه مردم این کشور است.

۹۳/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">