ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

برخوزد تلافی جویانه اردوغان با اسطوره فوتبال ترکیه

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ
در پی کناره گیری «هاکان شوکور» ملی پوش سابق فوتبال ترکیه از حزب حاکم «عدالت و توسعه»، نام ورزشگاه اختصاصی وی در شهر استانبول تغییر کرد.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا هاکان شوکور یکی از اسطوره های فوتبال ترکیه، چندی پیش و در آغاز عملیات فساد مالی و ارتشا از سوی پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه شد در مخالفت با دولت آنکارا از این حزب کناره گیری کرد و اکنون به عنوان نماینده مستقل در مجلس ملی ترکیه حضور دارد.

شوکور به حمایت از «جماعت گولن» رهبر آمریکانشین جماعت نور و مخالف دولت آنکارا متهم شده است.

براساس این گزارش، شهرداری منطقه «سانجاک تپه» در استانبول پس از پیروزی حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری ها در این کشور و پس از نزدیک به چهار ماه از کناره گیری شوکور از حزب حاکم ترکیه، نام این اسطوره فوتبال را در ورزشگاه اختصاصی این منطقه تغییر داد.

حزب حاکم ترکیه در انتخابات شهرداری ها که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد طبق آمار غیر رسمی بیش از 45 درصد آرا را کسب و پیروز انتخابات شد.

این ورزشگاه در سال 2010 پس از تایید فدراسیون بین المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا برای برگزاری رقابت های بین المللی به نام هاکان شوکور نامگذاری شده بود.

شوکور که به همراه تیم ملی فوتبال ترکیه عنوان سومی جام جهانی را در اختیار دارد، در تیم های گالاتاسرای ترکیه، اینترمیلان ایتالیا و بلکبرن انگلیس بازی کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">