ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اقدام عجیب کردهای ترکیه در سالگرد تولد یک زندانی

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۰ ب.ظ
برخی از هواداران رهبر زندانی پ.ک.ک مقداری از خاک باغچه ی خانه ی پدری او را به عنوان تبرک با خود بردند.

به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از کردپرس، در سالروز تولد عبدالله اوجالان صدها تن از هوادارانش در منطقه کردنشین شانلی اورفا گرد هم آمده و در خانه  پدری او، در حمایت از اوجالان شعار سر داده و خواستار آزادی او شدند.
در خبر ویژه و گزارش تصویری خبرگزاری دوغان آمده است که در این مراسم ده ها تن از هواداران اوجالان، مقداری از خاک باغچه  خانه  پدری او را به عنوان تبرّک با خود بردند.

در این مراسم که تحت تدابیر امنیتی و با حضور نیروی زرهی ژاندارمری و پرواز یک فروند بالگرد بر فراز خانه ی پدری اوجالان برگزار شد، مهمت اوجالان برادر کوچک رهبر زندانی پ.ک.ک از حضور مردم در این مراسم تشکر کرد. وی در همین مراسم و در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که نتایج کسب شده توسط نامزدهای حزب صلح و دموکراسی در انتخابات شهرداری های ترکیه ناکافی  است و آنان باید به خاطر کسب چنین نتایج ضعیفی از کردها عذرخواهی کنند.

در پایان مراسم تولد اوجالان، پیام وی نیز قرائت شد و وی در این پیام اعلام کرده بود :«چهارم مارس، سالروز تولد من پیش از آن که میلاد شخصی من باشد، تولد دوباره ی یک خلق است. با وجود همه ی موانع فیزیکی، من در میان شما در روستای عمرلی هستم و بر سر سفره ی آفتاب نشسته ام».
4 آوریل سالروز تولد اوجالان است.


پ ‌ک ‌ک عنوان اختصاری حزب غیرقانونی کارگران کردستان است. پ ‌ک ‌ک گروهی جدایی طلب و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی تروریستی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان ستیزه جویی می‌کند.

این سازمان خواستار تشکیل دولتی مستقل و کردنشین در جنوب شرقی ترکیه است. سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا ، آمریکا، ترکیه و ایران این حزب را گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند. این حزب در دههٔ ۷۰ به عنوان یک سازمان ظهور کرد و در اواخر دههٔ ۸۰ و دههٔ ۹۰ بخش اعظم جنوب شرقی ترکیه صحنهٔ درگیری نظامی میان این گروه و ارتش ترکیه بود.

نفر اول تشکیلات تروریستی پ.ک.ک عبدالله اوجالان است که هم اکنون در زندان امرالی در نزدیک استانبول به سر می‌برد.


نظرات  (۱)

خدا کنه از بین این این کردها کسی پیدا بشه که این قوم رو از تحجر خرفات نجات بده این اوجالان دست آموز قاچاقچیان هم خوب رای خود پیغمبر شده برای کردها

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">