ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بزرگ‌ترین سفره‌ صبحانه‌ جهان در شرق ترکیه

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: قرار است سی هزار نفر در وان بر سر سفره ی صبحانه حاضر شوند و این رویداد در کتاب گینس ثبت شود.



به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، شهر وان در شرق ترکیه از شهرهایی است که مردم آن به صرف صبحانه های متنوع و مفصل شهرت دارند و در این شهر ده ها رستوران ویژه ی عرضه ی وعده ی غذایی صبحانه وجود دارند که مواد غذایی آنا از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است.
اتاق بازرگانی وان اعلام کرده که قصد دارد با سازماندهی یک مراسم ویژه، موضوع صبحانه های وان را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند. قرار است سی هزار نفر در وان بر سر سفره ی صبحانه حاضر شوند و این رویداد با حضور کارشناسان بین المللی، در کتاب گینس ثبت شود.
در وان بیش از 15 نوع پنیر، 7 نوع شیره، چندین نوع املت و نیمرو، 11 نوع نان، چندین نوع کره و خامه، سبزی های محلی، 11 نوع شیرینی، گردو، زیتون، جگر، عسل، شیر، و سایر مواد غذایی غنی در کنار چای یا قهوه به عنوان صبحانه صرف می شود و معمولاً در وعده ی غذایی صبحانه دست کم شش گونه از این محصولات غذایی صرف می شود. چندی پیش احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ی ترکیه، در این شهر و در یک صبحانه ی کاری، پذیرایی ویژه ای از نیچروان بارازنی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به عمل آورد.

۹۳/۰۱/۱۹

نظرات  (۲)

صبحانه های ترکیه واقعا حرف نداره
صبحانه های هتلهای پنج ستاره مخصوصا سورملی که خیلی محشره

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">