ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه در دو ماهه نخست سال 2014 میلادی به دو میلیارد و 115 میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 256 میلیون و 272 هزار دلار کاهش نشان می دهد .



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سال 2013 میلادی به 14 میلیارد و 577 میلیون دلار رسید که 10 میلیارد و 388 میلیون دلار آن را صادرات ایران به ترکیه و چهار میلیارد و 193 میلیون دلار آن را صادرات ترکیه به ایران تشکیل می دهد.

در دو ماه نخست سالجاری میلادی سهم جمهوری اسلامی ایران در واردات ترکیه 4/4 درصد و در صادرات این کشور 8/1 درصد بود.

این درحالی است که در دو ماه اول سال 2013 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور بالغ بر دو میلیارد و 371 میلیون دلار اعلام شده بود که سهم ایران در صادرات ترکیه دو درصد و در واردات این کشور پنج درصد اعلام شده است .

محاسبات ایرنا از داده های بازرگانی خارجی ترکیه که به تازگی توسط موسسه آمار دولتی این کشور منتشر شد، نشان می دهد در ماه فوریه سال 2014 صادرات ترکیه به ایران با 26 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 224 میلیون و 527 هزار دلار رسید.

واردات ترکیه از ایران در دو ماه سال جاری یک میلیارد و 646 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد .
۹۳/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">