ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: به گزارش خبرگزاری فارس، در هفته‌های گذشته جنگجویانی از کشورهای اروپایی و آسیایی که در اردن آموزش دیده‌اند، پس از انتقال به ترکیه برای انجام عملیات «انفال» به لاذقیه سوریه اعزام شده‌اند.



در هفته اخیر بیش از یک هزار جنگجوی تکفیری آموزش دیده از اردن به ترکیه منتقل شدند تا به سوریه اعزام شوند.

 این تکفیری‌ها در یک برنامه‌ای از قبل طراحی شده از طریق هوایی از اردن به شهر «حاتای» ترکیه و از آنجا به «بندر لاذقیه» در سوریه اعزام می‌شوند.

یایلا داغی محل استقرار تکفیری‌ها در ترکیه

انتقال آنها از یک هفته پیش تاکنون ادامه دارد و این تکفیری‌ها در ترکیه در منطقه‌ای به نام «یایلا داغی» مستقر می‌شوند.

جبهه غربی مخالف بشار اسد که یکی از متحدان و حامیان اصلی تکفیری‌ها و جنجگویان در سوریه هستند، با این برنامه ترکیه و سوریه را در وضعیت سختی قرار می‌دهند و به علت شکستی که در صحنه میدان نبرد در سوریه خورده‌اند، از طرف مرزهای ترکیه به این کشور هجوم بیشتری خواهند داشت.



بنابر این گزارش، روز به روز بر تعداد این جنگجویان افزوده می‌شود و انتقال آنها با پروازهای مستقیم امان به هاتای ترکیه به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

جنگجویان برای عملیات انفال در سوریه آموزش می‌بینند

جنگجویانی که در ترکیه و اردن آموزش می‌بینند، خود را برای عملیات انفال آماده می‌کنند و قصد دارند در این عملیات کنترل تنها گذرگاه منتهی به منطقه کسب سوریه به نام «قصدالمعاف» را بدست گیرند تا از این طریق ارتباط بین مناطق «کسب»، «سمرا» و «تاشالما» از مناطق ارمنی‌ و ترکمن‌نشین سوریه را قطع کنند.

گفته می‌شود حضور جنگجویان در ترکیه نیز با اعتراض شهروندان ترکیه‌ای مواجه شده و دولت این کشور کنترل چندانی بر این وضعیت ندارد.

منابع امنیتی سوریه نیز تاکید می‌کنند که گروه‌های مسلح تکفیری در حمله به ریف شمالی لاذقیه نقشه‌ای را به اجرا گذاشتند که «هاکان فیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه با همکاری ستاد مشترک ارتش این کشور طرح‌ریزی کرده بود.

منابع مذکور با بیان اینکه در این حمله که گروه‌های مسلح تکفیری بر آن نبرد نام «نبرد انفال» را گذاشته بودند، ترکیه سلاح‌های مورد نیاز تروریست‌ها را تامین کرده بود، افزودند: یورش به منطقه ریف شمالی لاذقیه و به طور مشخص شهرک مرزی «کسب» در شب 22 مارس گذشته و با استفاده از 7 تانک ترک که افسران ترک نیز هدایت آن را برعهده داشتند و همچنین استفاده از 5 هزار تروریست مسلح وابسته به گروه‌های افراطی و تندرو تکفیری انجام شد.

افسران ترکی که هدایت تانک‌ها را برعهده داشتند، برای جلوگیری از شناسایی و افشا شدن هویت خود، ملبس به لباس‌های جبهه النصره بودند.

هرچند ترکیه و اردن در برهم زدن امنیت در لاذقیه و ایجاد درگیری در منطقه کسب فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و دارند، اما ارتش سوریه در سلسله عملیات‌های موفقیت آمیز، این نقشه ترکیه و اردن را نقش بر آب کرده و پایان این عملیات یا هلاکت تروریست‌ها است یا اینکه به کشورهای ترکیه و اردن بر می‌گردند و این دو کشور نیز در معرض خطر جدی تروریسم قرار می‌گیرند.




۹۳/۰۱/۱۸

نظرات  (۱)

ترکیه خائن.

ادم نفرتش میگیره از این همه دورویی وکثافت کاری .

آخه ترکیه مدرن چرا باید بیاد از یه عده عقب مونده تکفیری حمایت کنه.

مبخواد رو چی به دست بیاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">