ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیروز ( 17 فروردین) مسعود سلطانی‌فر در بخشی از گزارش فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر، درباره‌ی میزان درآمد موزه‌ها اظهار کرد:

"ورودیه‌ی موزه‌های ایران در برابر موزه‌های دنیا، بسیار کم است. قیمت‌ها معمولا بیش از 40 برابر آن چیزی است که ما تعیین کرده‌ایم، مثلا موزه‌ی توپکاپی در ترکیه برای هر خارجی 140 هزار تومان و برای هر ترک حدود 25 هزار تومان می‌گیرد. نرخ ورودی برای خارجی‌ها در موزه‌ی آرمیتاژ در روسیه نیز چهار برابر قیمت بلیت یک روس است. در سایر اماکن تاریخی نیز وضع همین‌طور است    "



اظهارات معاون محترم رئیس جمهور در حالی اعلام شد که با استناد به وب سایت muze.gov.tr  (مدیریت موزه های ترکیه) بلیط موزه توپکاپی استانبول برای خارجی ها 25 لیره (معادل 35 هزار تومان) است و اگر گردشگران بخواهند از بخش هرم موزه نیز بازدید کنند، باید 15 لیره اضافه پرداخت کنند که نهایتا جمع کل هزینه 40 لیره ( حدود 60 هزار تومان) خواهد بود.


سرای توپکاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود. سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.

در ۱۸۵۳ سلطان عبدالمجید تصمیم گرفت محل اقامتش را به قصر تازه‌ساز دلمه باغچه منتقل کند که نخستین کاخ مدل اروپایی شهر بود. امروز قصر توپقاپی به موزه تبدیل شده‌است و از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه‌است. در این موزه بسیاری از آثار ادبی و هنری ایران نیز نگاهداشته می‌شود. در این موزه آثاری همچون لباس پیامبر اسلام، شمشیرهای مختلف او، دندان، مو، کفش او و ... نگهداری می‌شود.



تصاویری از نمای بیرون موزه





نظرات  (۶)

۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۱۷ سایت مداحان شیراز
خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش
خداوندا نگه دار از زوالش
سلام کاکو
احسنت بسیار جالب بود
اگه دوست داشتید تبادل لینک کنیم
www.madahan-shiraz.blog.ir


خیلی جالب بود. چقدر بده که این مسئول دولت تدبیر و امید چنین اشتباهی کنه
ما که رفتیم موزه توپکایی نفری 25 لیره گرفتن البته لیر اونموقع 1550 بود
حالا مگه موزه توپکاپی چی داره که بالاش بخوای 25 لیره پول بدی . ایاصوفیه یا برج گالاتا خیلی بهتره
آقا احسان اگه موزه توپکاپی چیزه نداشت اینهمه توریست جلوی اون صف نمیکشید
وقتی آدم تو این کاخ قدم میزاره دقیقا میره تو خود تاریخ

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">