ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ساختار شهری حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک ) موسوم به ˈکا.ج.کاˈ تهدید به اعلان استقلال در بخش جنوب شرقی ترکیه کرد.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا پ.ک.کˈ اعلام کرد که اگر دولت آنکارا جنبه قانونی به مذاکراتش با ˈپ.ک.کˈ ندهد ، نسبت به اعلان استقلال در جنوب شرقی ترکیه اقدام خواهد کرد.

کمیته اجرایی ساختار شهری ˈپ.ک.کˈ با اشاره به پایان گرفتن انتخابات شهرداری ها در ترکیه افزود دولت اردوغان تمایلی به پایان دادن هر چه زودتر به حل و فصل مساله کردها در این کشور از خود نشان نمی دهد.

این ساختار کردی همچنین هشدار داد در صورتی که اراده مردم کرد ترکیه مبنی بر استقلال تحقق نیابد نسبت به از سرگرفتن درگیری ها اقدام خواهد کرد.

ساختاری شهری ˈپ.ک.کˈ دولت آنکارا را به استفاده از مذاکرات با ˈ عبدالله اوج آلان ˈ رهبر زندانی این حزب در روند انتخابات شهرداری ها در این کشور به جای حل مساله کردها در ترکیه متهم کرد.

ˈکا.ج.کاˈ پیش از این با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که موفقیت مذاکرات صلح با دولت ترکیه به توافق آنکارا با سه محور اصلی خواسته های مخالفان کرد مشروط است.

در این بیانیه آمده بود که ذکر و قبول هویت و فرهنگ کردی در قانون اساسی جدید ، شناسایی خودمختاری دمکراتیک کردها در چارچوب مرزهای ترکیه و قبول آموزش به زبان مادری در مدارس برای کردها سه محور اساسی خواسته های پ.ک.ک از دولت آنکاراست.

این بیانیه اضافه می کند ، کا.ج.کا خواهان حل اختلافات پ.ک.ک با دولت ترکیه و ادامه مذاکرات صلح بر اساس مفاد مورد تاکید درسخنرانی عبدالله اوج آلان ( رهبر زندانی پ.ک.ک) در عید نوروز سال جاری است.

اخیرا مسوولان ترکیه و پ.ک.ک در مورد روند مذاکرات صلح یکدیگر را به پایبندنبودن به قول و قرارها متهم کرده و از روند مذاکرات شکایت می کنند.



۹۳/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">