ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تصمیم ضد روسی ترکیه و آذربایجان

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۰۰ ب.ظ


رئیس ‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ترکیه توافق کردند،تحقق طرح ساخت خط لوله گازی که قرار است گاز طبیعی جمهوری آذربایجان را به کشورهای اتحادیه اروپا برساند تا اروپا وابستگی کمتری به گاز روسیه داشته باشد را تسریع کنند.




به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از فارس، "الهام علی اف" رئیس‌جمهوری آذربایجان و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در دیدار روز شنبه خود در باکو توافق کردند که ساخت خط لوله گازی که گاز جمهوری آذربایجان را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد رساند را بیش از پیش فعال سازند.

بر اساس طرح مورد توافق دو کشور، از سال 2018 این خط لوله سالانه به میزان 10 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی آذربایجان را به اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد، البته در نظر است تا این حجم گاز به تدریج به دو برابر افزایش یابد.

توافق اولیه در این زمینه در سال 2012 بین مقامات باکو و آنکارا به امضا رسید، ولی به دلیل تلاش کشورهای اتحادیه اروپا برای یافتن منبع انرژی جایگزین برای گاز روسیه، ترکیه و آذربایجان تصمیم گرفتند تا تحقق این طرح را تسریع کنند.

همانطور که پیش از این اعلام شده، با توجه به بحران سیاسی در اوکراین، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که استفاده از مسئله تامین انرژی در اهداف سیاسی غیر قابل قبول است.

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در نشست سران اخیر در بروکسل تاکید کرد که این سازمان اجازه نخواهد داد تا از انرژی بعنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی بر سایر کشورها استفاده شود.

نظرات  (۳)

ترکیه وآذربایجان هر کاری میکنن تا حسن نیت خود را به اتحادیه اروپا برسانند تا عضو رسمی این اتحادیه شوند.

باید به خانم اشتون گفت که وقتی شما ایران رو تحریم میکردید واجازه ورود دارو رو هم نمیدادید این اقدامات درست بود ولی وقتی روسیه میخواهد بر شما فشار بیاورد شما زود به فضا سازی میپزدازید واین رو حق روسیه نمیدانید.

شما لطفا نقش بلندگوی روس ها را بازی نکنید از ابتدای تاریخ تا همین تحویل سامانه ها بازیی نمونده که سرما درنیاورده باشن

ازربایجان که اصلا کشور مطرحی برای اروپا نیست حتی تمایل اروپا به دشمن دیرین ازربایجان یعنی ارمنستان( فقیر) کاملا مشهوده

ترکیه هم تا به امروز با اقتباس سیاست منعطف با بازی کردن با کارت روسیه و پناهجو و انرژی های فسیلی و .... بیشتر در حال دوشیدن اروپا بوده
و با توجه به نیاز اروپا به قدرت نظامی ترکیه  ( سومین نیروی هوایی ناتو و ششمین ارتش جهان)و موقعیت جغرافیایی و خط مقدم بودن ترکیه در حفظ امنیت اروپا هنواره شاهد باج گیری های سیاسی ترکیه از ناتو و امریکا بوده ایم 
مرگ بر روسیه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">