ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

حذف ترکیه و قطر از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

ترکیه آنلاین: منابع خبری از تصمیم وزارت اوقاف مصر برای جلوگیری از حضور نمایندگان ترکیه و قطر در مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره که قرار است، ماه آینده میلادی برگزار شود، خبر دادند.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «القدس العربی»، «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: قطر به دلیل مواضع سیاسی این کشور نسبت به مصر و عزل محمد مرسی  و ترکیه نیز به دلیل توهین به مرکز اسلامی الازهر، به این مسابقات دعوت نشدند.

این وزارتخانه همچنین دیروز، 8 فروردین‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون 40 کشور موافقت خود را برای حضور در این مسابقات که با حضور داوران مصری و غیرمصری در روزهای پنجم تا دهم آوریل (16 تا 26 فروردین) برگزار می‌شود، اعلام کرده‌اند.
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر که از مشهورترین مسابقات جهانی قرآن به شمار می‌رود، در دو سال گذشته به دلیل بحران سیاسی مصر برگزار نشده است.

۹۳/۰۱/۱۵

نظرات  (۱)

بله ترکیه نباید این چنین در امور داخلی یه کشور دخالت میکرد.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">