ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اردوغان به آذربایجان سفر کرد

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۱۵ ب.ظ
به گزارش ترکیه آنلاین به نقل خبرگزاری ترند آذربایجان، رجب طیب اردوغان برای انجان یک سفر یک روزه وارد باکو شد.



نخست وزیر ترکیه در این سفر، در دیدار باˈ الهام علی اف ˈرییس جمهوری آذربایجان علاوه بر بررسی فرایند همکاریهای دوکشور، تحولات منطقه و مسائل مورد علاقه بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

حجم تجارت ترکیه و جمهوری آذربایجان در حدود 4.5 میلیارد دلار است و صادرات ترکیه به جمهوری آذربایجان در سال گذشته با 14.5 درصد افزایش به مرز سه میلیارد دلار رسید.

اردوغان پیش از سفر رسمی یک روزه به باکو ، در فرودگاه استانبول در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به همکاریهای آنکارا و باکو در قفقاز جنوبی، خط لوله های انتقال نفت و گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه و طرح احداث خط لوله انتقال گاز جمهوری آذربایجان از طریق ترکیه به اروپا ( ترانس آناتولی - تاناپ) را طرح های مهم جهانی خواند و گفت: همکاری سه کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان و گرجستان در قفقاز جنوبی در مسیر بسیار خوبی به راه خود ادامه می دهد.

وی با اشاره اختلافات باکو - ایروان در مساله قره باغ گفت: ترکیه خواهان حل مساله در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است و در این راستا هرآنچه لازم باشد انجام می دهد.


نظرات  (۱)

ترکیه وآذربایجان همیشه در کنار یک دیگه بودهاند و آذربایجان سعی میکند خود را با استاندارد های موجود در ترکیه تطبیق دهد .


ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">