ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


ترکیه آنلاین: اخیرا در ترابوزون ترکیه پل عابر پیاده ای ساخته شده است که موجب حیرت و تعجب اهالی منطقه شده است.
 
دو سر این پل، بر اساس یک رویه واحد ساخته نشده است به گونه ای که در یک سو، پلکان نصب شده و در سوی دیگر، پله ای وجود نداشته و سطح شیب دار قرار دارد.

حال اگر قرار باشد فرد معلولی با ویلچر از این پل عبور کند با دشواری زیادی روبرو خواهد شد.















۹۳/۰۱/۱۵

نظرات  (۴۹)

تنها قشری که در همه جهان تمام امکانات براشون فراهم نیست معلولین عزیز هستن درخالی که آنها هم مثله بقیه مالیات میدن ودر بیت المال سهیم هستند.
چه عجب ترکیه آنلاین از بدیهای ترکیه هم خبر زد. این وب سایت که همش تبلیغه ترکیه شده

من با نظر آقا حسین مخالفم .

ترکیه آنلاین کمتر سوگیری داره .

تا جاییکه من به یاد دارم ایشون هیچ وقت از ترکیه طرفداری نکرده به جز قضیه باشگاه خبرنگاران.

چه سوتی جالبی
۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۰۶ شهرار بیابان
به نظر من ترکیه آنلاین همش داره تبلیغ ترکیه میکنه.
اصلا از مشکلات فرهنگی اجتماعی و سیاسی ترکیه هیچی نمی زنه !
به نظرم عاشق ترکیه است . اونقدر که چشم و گوشش رو بسته   :)
معلومه که تبلیغ ترکیه هس
همینکه اسمش ترکیه آنلاینه یعنی تبلیغ دیگه
هر روزنامه و سایتی داره تبلیغ میکنه. حتی تلویزیون هم داره تبلیغ یه گروه خاصی رو میکنه اینکه اشکی نداره-تو صفحه نیازمندیهای همشهری پر از تبلیغ تورترکیه هست

جناب شهردار بیابان خیلی بی ادبی هستش که به نام کاربری دیگران بی احترامی کنین ویا تقلید بی محتوا داشته باشین.

من نظرم رو گفتم البته هر رسانه های یه منافعی رو دنبال میکنه وحتما ترکیه آنلاین یه اهداف خاصی رو داره واین بدین منظور نیست که ایشون منافع مالی یا سیاسی میبره.

تو خود ایران از این سوتیا زیاده پس چرا اونا نمیگی
به ماهسون: حساس نشو حساس نشو
یعنی عقلشون نرسیده؟
این که چیزی نیست
تو ایران مترو میزنن خیابون منیریه میاد پایین

این که چیزی نیست ملانصرالدین بعد از مولوی مهمترین مشاهیر کشور ترکیه هست تا جایی که براش همایش هزارمین سالگرد برگزار می کنند
خوب خودشون حتما مشاهیر درست و درمون کم دارن گیر دادن به مشاهیر ایران،جالبه پان ترکا میگن زبان ترکی خیلی بهتر از فارسیه و زبان فارسی کلی ضایع است ولی کشور ترکیه زور میزنه شاعر فارسی زبون رو غر بزنه.
(لطفا توهین نکنین، من خودمم ترک افشارم)
نوید جان این طبیعیه واسه هر ملتی زبونش بهترین زبون دنیاست چون با این زبان زندگی میکنه حتما واسه شما هم که ترک افشار! هستین صدق میکنه...
فکر کنم شما منظورتون قدرت زبان هستش که اینم نه تنها ترکا میگن بلکه علم زبان شناسی میگه که زبان فارسی از لحاظ قواعد یکی از ضعیفترین زبان های دنیاست تا چه برسه که با زبان قدرتمند ترکی مقایسه اش کنید :) البته این به هیچ وجه توهین به زبان فارسی نیست همه زبان های دنیا قابل احترام هستند. این فقط نتیجه یک تحقیق علمی هست و بس :)
نوید جان این طبیعیه واسه هر ملتی زبونش بهترین زبون دنیاست چون با این زبان زندگی میکنه حتما واسه شما هم که ترک افشار! هستین صدق میکنه...
فکر کنم شما منظورتون قدرت زبان هستش که اینم نه تنها ترکا میگن بلکه علم زبان شناسی میگه که زبان فارسی از لحاظ قواعد یکی از ضعیفترین زبان های دنیاست تا چه برسه که با زبان قدرتمند ترکی مقایسه اش کنید :) البته این به هیچ وجه توهین به زبان فارسی نیست همه زبان های دنیا قابل احترام هستند. این فقط نتیجه یک تحقیق علمی هست و بس :)
راستی که خیلی شرم اور که اینجور ترکیه رو بالا می برید کی گفته زبان فارسی ضعیفه زبان فارسی مادر و ریشه زبان المانی و انگلیسی هست کمی مطالعه کن بهد حرف بزن میهن فروش ترکیه ترکیه چه خبرتونه راستی چقدر بعضیها خاینن 
۱.ما در ایران ترک نداریم اذری داریم که از قوم ماد هستند ایرانی نه ترک ۲.زبان فارسی زبانی قوی و مادر و ریشه زبانهای انگلیسی و المانی است ۳.شما کی باشی که درباره زبان فارسی اینگونه گستاخانه حرف می زنید ۴.شما واقعا ایرانی هستید در ضمن وقتی ترکها با گستاخی تلاش دارند هنروند نامی ایران مولانا را مصادره کنند بدانیدزبان فارسی بسیار قوی تر از زبان ترکی است

۱.ما در ایران ترک نداریم اذری داریم که از قوم ماد هستند ایرانی ۲.زبان فارسی زبان ریشه دار  و بسیار قوی است زبان پارسی مادر و ریشه زبانهای المانی و انگلیسی است ۳. شما کی هستین که اینقدر گستاخانه درباره زبان پارسی حرف می زنید ۴.وقتی ترکها اینقدر تلاش میکنند شاعر بزرگ ایران زمین رو بنام خودشون بزنند بدانید زبان پارسی بسیارقویتر از زبان ترکی است ۵.راستی یهچیزی شما واقعا ایرانی هستید
ژاله خانم حالا شما با همون شخصی که به زبان شما توهین کرده چه فرقی دارین. در ضمن از شواهد پیداست که خودتون چندان در این زمینه مطالعه نداشتین و احساسی جواب دادین.
اولا چیزی به نام آذری وجود نداره، عمر این لغت کمتر از 100 سال هستش. در ضمن هر دو زبان فارسی و ترکی مضایا و معایب خودشون رو دارن. چه ترکهای ترکیه و چه ترکهای ایران و آذربایجان در واقع همشون از اقوام ترک بودن که از آسیای مرکزی در طی دوران های مختلف مجبور به کوچ شده اند و با توجه به نیاز به مرتع به مناطق کوهستانی و حاصلخیز متمایل شده اند. در دورانهای بعدی که حاکمان ترک در ایران حکومت میکردند نیز قبایل متعددتری را در جهت حفظ مرزها و یا کشورگشایی به نقاط مورد نظر کوچانده اند.
این قضیه رو به روشهای زیادی میشه اثبات کرد که اینجا جاش نیست. به  عنوان مثال با وجود جدایی چندصد ساله ی ترکهای ایران و ترکیه علاوه بر شباهت زبانی هنوز هم ضرب المثلهای یکسانی در هر دو طرف استفاده میشه.
در ضمن بحثهای نژادی چیز خیلی مسخره ای هستش چون هیچکس حتی شما نمیتونه بگه که کیه و از کجا اومده و اونچه که مهمه اینه که شخص خودش رو چی میدونه و همچنین به جای این حرفا بهتره به همدیگه احترام گذاشته و تاکید بر اشتراکاتمون داشته باشیم.
هنوز هم میگم اذری ها و کردها بازماندگان قوم ماد هستند و لهجه انها برگرفته از لهجه مادی است شاه اسماعیل بزرگ که مادری ترک داشت و در میان انها بزرگ شد و به زبان ترکی حرف میزد هنگامی که پادشاه ایران شد  و تبریز را پایتخت ایران قرار داد این زبانرا در دربار و در اذربایجان گسترش داد لطفا مطالعه کنید من همه اینهارو تو کتابهای تاریخی خوندم متاسفم برای افرادی که میخان گذشته خودشون رو انکار کنن اون وقتی که ترکان عثمانی در اسیای میانه بودن اذربایجانیهادر ایران بودن از گذشته اهی بسیار دور حتی حضرت زرتشت هم از سرزمین اذربایجان هستن
تازه این رو هم یاداوری کنم که بابک خرمدین هم که از مردمان اذربایجان بود برای زنده کردن هویت ایرانی با اعراب نبرد میکرد نه هویت ترکی بیشتر مطالعه کنید 
لهجه؟ شما اصلا شناختی از زبان ترکی یا حالا آذری دارین؟ اصلا ساختار این زبان با زبان فارسی فرق میکنه که حالا بیاد لهجه ای از اون و یا هر زبان مشابهی باشه. شما منابع خارجی رو هم مطالعه کنین زبان آذری رو در دسته ی زبان های Turkic قرار داده.
در ضمن خواستگاه اصلی کردها بین النهرین هستش و شما به غیر از مناطق مرزی آذربایجان حتی روستایی بومی رو نمیتونید پیدا کنید که کردی صحبت کنند. بله بخش اعظمی از ارامنه در این مکان ساکن بوده اند که به دلیل کمی جمعیت و یا گرایش به اسلام هویتشان هم دستخوش تغییر شده است.
همچنین 500-600 سال قبل از اینکه شاه اسماعیل به حکومت برسه ترکها در ایران نه تنها حضور داشته بلکه حکومتهایی چون غزنویان (340 ه ش)، سلجوقیان، خوارزمشاهیان رو هم تشکیل داده اند. حالا نمیدونم شما از کجا آوردین که مادر شاه اسماعیل ترک بوده و بعد اون همه رو ترک کرده؟ متاسفانه کتابهای تاریخی داخلی و بویژه کتابها و مورخین دوره ی پهلوی بیشتر تاریخ ساز بودند تا تاریخ نویس.
ژاله خانم اصلا اون موقع چیزی به عنوان ملیت مفهوم نداشته و کشورها با نام پادشاهان شناخته میشدن. مقاومت بابک هم بیشتر بعد مذهبی داشته تا بعد ملی و برای پاسداری از دین زردشتی این مقاومت صورت گرفته.
همچنین در ترکی به سران قبیله، طایفه و ایل و ... بَی (تو فارسی این به صورت بیگ یا بک نوشته میشه) گفته میشه. بابک هم در واقع بای بَی (آقا رئیس) هستش همونطوری که اتابک، آتا بَی و طغرل بیگ هم طغرل بَی هستش. حالا این چیزی هستش که بنده با دلایل منطقی خودم قبول دارم، حالا ممکنه شما هم چیز دیگه ای رو قبول داشته باشین ولی اون چیزی که مسلمه اینه که ترکی و حالا به قول شما آذری با فارسی کاملا متفاوته.
مردم اذربایجان کردستان و لرها بازماندگان مادها هستند خیلی مسخرس که کسی بگه از میان دورود هستند در باره زبان مردو اذربایجان هم همین قدر که این مردم به زبان اذری سخن میگفتند زبان ترکی وجود داشته ولی در بین پادشاهانی که تبار ترک داشتند که انها هم در فرهنگ ایرانی ذوب شدند و در پراکندن فرهنگ ایرانی نقش بزرگی داشتند. شاه اسماعیل  زبان ترکی را متاسفانه در بین مردم گسترش داد چون خودش ترکی حرف میزد از انجاییکه از دوران کودکی در بین انها بزرگ شده بود مردم اذربایجان اذزی هستند ولی زبان ترکی را با لهجه اذری که در واقع لهجه مادی است گویش میکنند. بابک     خرمدین هم برای زنده کردن فرهنگ ایرانی در زمان چیرگی اعراب تلاش میکرد در همه زمینه ها. اینقدر تاریخ را تحریف نکنید بیشتر مطالعه کنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ژاله تو چقد اطلاعات داری تو باید بشی معلم ادبیات . به قرآ ن تو حتی یه صفحه کتاب هم نخوندی چه برسه به این که بخواد نظری داشته باشی . ای کاش تو با من رو در رو حرف بزنی چنان **** *** **** که دنیارو به سیاه تر از اون چیزی که فکر میکنی ببینی.
چرا هر حرفی که بر علیه ترک و کرد و لر باشه حذف نمیشه ولی یه حرفیبخوایم راجبه ژاله جیگر بگیم حذف میشه.
من خودم اذری ام و رگ و ریشه خودم رو خوب می شناسم با چرندیات امثال تو هم اشنام ,مطمین هستم که تو اصلا نمیدونی کتاب چی هست.روسیاه خودتی,جگر هم ...ته
اینم بگم حوصله بحث با تو رو ندارم,چون دانه پاشیدن در شوره زاره
با ژاله موافق نیستم 
واقعاچقدر قشنگ است نام ترک ولر وبلوچ وعرب وکردهرکس ندارد ریشه واصلی مسخره کند این نامهای شریف را
ژاله ما رو خندوندن بسه 
یادم باشه به رامبد جوان بگم این هفته تندیس خندشو به تو بده چون واقعا بیخود میخندی.
نخوووووووود
نخود برو در blog.ir ثبت نام کن. که لا اقل مجبور نباشی که نظرات تایید شه. 
جای پارس پشت سر دیگران میلیون های سوتی مملکت خودتان رو اصلاح کنید...شده اید ملتی که جز پارس کردن پشت سر دیگران کاری ازش برنمیاد!!!
الحق دانا بود اون کسی که اسم پارس روی شما گذاشت
سعید من این جملتو به خودم نمیگیرم چون جد و آباد من نسل اندر نسل ترک بودن و هستن و خواهند بود.
پاسخ:
سلام بر جناب باغ شهر بزرگوار

خدای نکرده قصد توهین به ترکها رو نداشتم. این فقط یک خطای مهندسی هست که ممکنه تو هر کشوری رخ بده
با اینکه می دونم ترک هستی برو بخواب .... بخوابی آقا تری ، نیاوران و قلهک نشین ها بعد از اینکه هزاران هزار میلیارد از مملکت تو با ابزار تو و امثال تو  دزدیدن شاید وقتی می بینن ...... ی چیزی جلوت انداختن، 
می دونم حجاب زنان بسیار مهمتر از این حرفاست. 
نخود چطوری؟
تو عمرم انقدر چرت و پرت نشنیده بودم. ژاله تو برای روزنامه ها و مطبوعات خوبی که هر روز یه گوه اضافه می خورن و چرت و پرت به خورد مردم میدن . بد بخت تمام ایران ها ترکن اونم ترک عثمانی. جهت اطلاعات تقریبا تمام پادشاهان ایران از جمله سلجوقیان قاجاریان آقویلنوها و......................  ترک های بی لیاقت عثمانی بودن به دلیل بی کفایتیشون از امپراطوری محکوم به تبعید شده بودن و به ایران اومد و پادشاه شدند(من فکر می کنم تو هم نژادت از نوع بی کفایتای عثمانی باشه البته از نوع فوق احمقش)
زده باد عثمانی و ترکیه تا کور بشه هر کسی نتونه ببینه  

ژاله خانم رضاخان مرد در موریس. ازخواب بیدار شو ما همه ترکیم ترک آذربایجان. مطالعه شما در حد کتابهاب فارسیه وکتاب های فارسی هم مثله فیلم فارسیه :):)

سلام ژاله خانوم شما حق داری وقتی همخوابه فکری فرهنگستان ادب پارسی و امثال آن باشیم منابع برایمان اکادمیک نخاهد بود بلکه گزینشی خواهی بود
که چی این میتونه تو همه جا بیفته

هفت نسل قبلی شاه اسماعیل کرد بوده,سرزمین آذربایجان جز تمدن ماد بوده که کرد بوده,منطقه آذربایجان بعد از هجوم ترکهای وحشی مغول به اجبار تغییر زبان داده,خدا وکیلی اینقد خودتونو مسخره عام وخاص نکنید
ببخشید هفت نسل قبلی شاه اسماعیل رو از کجا درآوردی؟ آخه خداییش خودت هفت نسل قبلیتو میدونی؟ :))

"ترکهای وحشی مغول"؟ حالا نفهمیدیم ترک بودن یا مغول؟ فرق ترکی با مغولی مثل فرق فارسی با عربیه. حالت خوبه برادر؟ البته از نوشته ت مشخصه یه خصومتی با ترکا داری حالا دلیلش چیه خدا میدونه.

به اجبار تغییر زبان دادن؟ چطوری؟ مگه میشه؟ کلاس فشرده گذاشتن؟ متد آموزشیشون چی بوده؟ بگو ما هم یاد بگیریم والا!!؟

حالا قضیه حکومتهای ترک غزنوی، سلجوقی، خوارزمشاهی قبل از حمله مغول چی میشه؟ نکنه اونا هم کرد بودن؟ یا البته شاید هفت نسل قبلیشون کرد بوده!؟ :))

کردی عزیزی ولی لطفا احترام خودتو نگه دار. در ضمن اینقدم خودتو مسخره عام و خاص نکن.
وای,وای,وای,چقدر برخی از افراد بیسوادن.ما اذریها ترک زبان هستیم و بس.ما ریشه ترکی نداریم.نیای بزرگ صفویان,شیخ صفی الدین اردبیلی کرد تبار بوده و دستنوشته های او به زبان کردی و پهلوی وجود داره.ما اذریها بازماندگان مادها هستیم .چقدر خنده داره حرفای شما بیسوادها.بابا یکم مطالعه کنید.برای دانستن روند ترکی شدن زبان اذربایجان سخنرانی دکتر یحیی ذکا تبریزی رو بخونید تا حقیقت رو بفهمید.من گفته های بزرگان و دانشمندان رو می پذیرم,نه بیسوادهایی مثل علی رو.راستی با چندتا اسم پیام میذاری.خوبه که دست نوشته های نویسندگان و شاعران قدیمی اذربایجان به زبان پهلوی پیدا شده و برخی بازهم چرت و پرت میگن.
یک سوال برای من پیش آمده آنهم وجود کردها آنهم با این تعداد بین آذربایجان و ترکیه است و چرا ما به آذریها هیچوقت فارسهای کوهستانی نگفتیم ولی ترکیه تا این اواخر به کردها ترکهای کوهستانی می گفتند
این پانترک های احمق رو بزودی با یک سیفون به اعماق مستراح تاریخ خواهیم فرستاد.تو ایران فارسی زبون اوله فارس نژاد اوله بخوای یا نخوای
میدونم ربطی به خبر نداره ولی به نظرات ربط دارد. خطاب به پانفارسها
 من ترک آذری هستم اهل زنجان  و کاریشم نمیشه کرد و کل دنیا هم به غیر از پان فارسیسم و پان ایرانیسم من را و زبانم را ترکی میدانند و خودم هم با کمال افتخار خودم را ترک میدانم و سابقه حضور ترکها در ایران خیلی قبلتر از اقوامی مانند پارسها است و کسی که به دنبال حفظ زبانش باشد نباید پان ترک یا تجزیه طلب گفت چون ایران سرزمین ترکهاست و همچنین سرزمین اقوام دیگر است و اگر کسی قراره تجزیه بشه قطعا ترکها نیستن چون ترکها در طول تاریخ خون های زیادی بابت حفظ ایران دادند .
جناب یکی,وبسایت رسمی فرهنگ دولت ترکیه,درباره پیشینه و تاریخ ترکها گفته که ورود ترکها به خود ترکیه در قرن یازده میلادی و پس از فتح بیزانس صورت گرفته و ترکها تا پیش از ان در نواحی اطراف مغولستان می زیسته اند,.پس تاریخ سازی الکی نکنید,در ضمن زبان بیانگر نژاد نیست

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">