ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

فیلترینگ توییتر در ترکیه لغو میشود

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: ترکیه موافقت خود را با رفع مسدودیت شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ یک روز پس از حکم دادگاه قانون اساسی این کشور اعلام کرد.

دادگاه قانون اساسی ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) مسدود کردن شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ در این کشور را مغایر با قانون اساسی و نقض آزادی بیان دانست و خواستار رفع فیلترینگ از این شبکه اجتماعی شد.

به گزارش ایرنا، سازمان مخابرات و فن آوری ترکیه امروز اعلام کرد که بزودی ممنوعیت دسترسی کاربران به این شبکه اجتماعی در ترکیه لغو خواهد شد.

دولت آنکارا 2 هفته پیش شبکه اجتماعی توییتر در ترکیه را در واکنش به آنچه که فحاشی و توهین و نشر اتهامات بی مورد علیه مقامات دولتی این کشور عنوان کرده بود، مسدود کرد.



گروهی از فعالان مدنی در ترکیه با استفاده ازحق مراجعه انفرادی به دادگاه قانون اساسی، علیه فیلترینگ این شبکه اجتماعی نزد این دادگاه اقامه دعوی کرده بودند.

دادگاه قانون اساسی ترکیه روز گذشته نتیجه بررسی به شکایت های مزبور را در تارنمای رسمی خود اعلام کرد.

در حکم صادر شده آمده است: مسدود کردن شبکه اجتماعی توییتر نقض آزادی بیان و عقیده است که در ماده 26 قانون اساسی ترکیه برحفاظت از آن تاکید شده است.

دادگاه قانون اساسی ترکیه از وزارت ارتباطات، رییس سازمان مخابرات و اداره ارتباطات و فناوری ترکیه خواسته است نسبت به رفع فیلترینگ از توییتر اقدام کنند.

دولت ترکیه همچنین شبکه اجتماعی ˈیوتیوبˈ را نیز هفته گذشته در پی انتشار نوار صوتی جلسه امنیتی محرمانه وزیرخارجه، معاون ستاد فرماندهی ارتش و رییس سازمان اطلاعات ترکیه در خصوص سناریوهای احتمالی مداخله نظامی ترکیه در سوریه در این شبکه اجتماعی، مسدود کرد.

۹۳/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">