ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


ترکیه آنلاین
: احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه از ˈتحولات مثبتˈ در روابط آنکارا - تل آویو در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، داوداوغلو که به آمریکا سفر کرده است در گفت وگو با خبرنگاران همراه خود درباره بهبود روابط آنکارا - تل آویو گفت: در پی عذرخواهی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از ترکیه در سال گذشته و گفت وگوی مقامات دو طرف در خصوص چگونگی پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه کشتی مرمره آبی، در روزهای آینده در روند بهبود روابط آنکارا - تل آویو شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود ضمن آنکه سومین شرط ترکیه برای ترمیم این روابط لغو محاصره نوار غزه است.

روابط سیاسی ترکیه و رژیم صهیونیستی در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در سال 2010 که منجر به کشته شدن 9 نفر از اتباع ترکیه شد، به سردی گرایید.

این در حالی است که آمارهای منابع اقتصادی از گسترش روابط تجاری ترکیه و رژیم صهیونیستی در این مدت خبر می دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سووالی درباره اینکه آیا این کشور وارد جنگ با سوریه خواهد شد، ادعا کرد که حریم هوایی ترکیه در طول چند هفته گذشته توسط جنگنده های سوری نقض شده است و در یکی از این موارد جنگنده های ترکیه یک فروند جنگنده سوری را سرنگون کردند.



وی گفت: موضوع سوریه برای ترکیه بسیار اهمیت دارد و دولت آنکارا تحولات این کشور را زیر نظر دارد.

ترکیه به تازگی یک فروند جنگنده سوری را با ادعای نقض حریم هوایی این کشور سرنگون کرد در حالی که خلبان این جنگنده سوری عنوان کرده است که حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

وی درباره رای دادگاه قانون اساسی ترکیه در باره لغو ممنوعیت شبکه اجتماعی  ˈتوییترˈ در این کشور نیز گفت: حکم هر دادگاهی در جهان باید محترم شمرده شود.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: این کشور از مقامات شبکه اجتماعی توییتر خواسته بود که برخی از مطالب منتشر شده در این شبکه اجتماعی که حقوق مردم ترکیه را نقض کرده،مسدود کند که این کار را نکرد.

۹۳/۰۱/۱۴

نظرات  (۱)

حالا مردم نوار غزه  شادی کنند که اردوغان برنده شده اینم از اردوغان .!!!!!!!!!!!!!

این واقعا یه پارادوکس بزرگ هستش.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">